شناسهٔ خبر: 66343724 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وقوع ناپایداری‌های موقت و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان، ۷ اردیبهشت

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: وقوع ناپایداری‌های موقت، تند باد لحظه‌ای با احتمال گردوخاک در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

وقوع ناپایداری‌های موقت و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان، ۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور افزود: امروز با تاثیر سامانه همرفتی در پاره‌ای از نقاط استان ناپایداری‌های جوی و دریایی تداوم خواهد داشت.

وی گفت: در بعدازظهر و شب در پاره‌ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات رشد ابر‌های همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق گاه تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می شود.

سی سی پور خاطرنشان کرد: سامانه همرفتی تا یکشنبه در پاره‌ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی فعالیت خواهد داشت و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: در مناطق دریایی استان، امروز در تنگه هرمز و بخش‌هایی از دریای عمان افزایش باد شمال شرقی پیش بینی می‌شود و وضعیت دریا نیز متلاطم خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی در تنگه هرمز، دریای عمان و بخش‌هایی از خلیج فارس تا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت بویژه صبح تا ظهر تداوم خواهد داشت.

سی سی پور گفت: امروز احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای در بعدازظهر و شب در اثر ابری بودن آسمان پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود تردد‌های دریایی با احتیاط انجام شود و شناور‌های سبک و صیادی در این ایام از تردد خودداری کنند.

وی گفت: از لحاظ دمایی، امروز افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می‌شود.

نظر شما