شناسهٔ خبر: 66338708 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

طنز پهلو ، میزبان بیش از 50 نفر از اساتید و طنز پردازان و هنرمندان کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در دیدار با فرماندار فومن گفت : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری یادواره استاد کیومرث صابری فومنی ( گل آقا ) اهتمام ویژه دارد .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در سفر یکروزه خود درروز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه 1403 به شهرستان فومن ، با فرامرز مرجانی فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو نمود .

در این دیدار که با حضور سجاد صالحی معاون سیاسی فرمانداری فومن ، قربانی شهردار و احمدزاده رییس شورای اسلامی شهر فومن و  بهرام خوشحال معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و یوسف نیک انجام رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن ، در فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد ، امیرحسین طاهری ضمن تجلیل از شخصیت والا و هنری " گل آقا " و طنزهای هنرمندانه ایشان اظهار نمود : با توجه به نگاه ویژه مقام عالی وزارت در خصوص جایگاه بلند مرتبه استاد کیومرث صابری فومنی و برگزاری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه ، مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام ویژه ای در برگزاری یادبود " گل آقا " و جشنواره طنز پهلو دارد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود : امسال این مراسم میزبان بیش از 50 نفر از اساتید و طنز پردازان و هنرمندان ملی است که از سرتا سر کشور مهمان شهرستان فومن خواهند بود . وی افزود ، هشتمین دوره جشنواره طنز پهلو در دو بخش اجرای هنرمندان در صبح و اختتامیه جشنواره نیز در عصر برگزار می شود و در راستای آموزش و ترویج طنز فاخر و استفاده از ظرفیت هنرمندان میهمان در این جشنواره ، کارگاه های آموزش شعر نیز پیش بینی شده است .

طاهری گفت : امسال به همت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری های سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر و معاون حقوقی ، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد ، برای اولین بار بودجه فرهنگی وزارت مصوب و در قالب قرارگاه شهید آوینی اجرایی شد . گفتنی است قرارگاه شهید آوینی با رویکرد تقویت بنیه فرهنگی استانها و و شهرستان ها با نظارت فرماندار و امام جمعه شهرستان و با هدف تولید و آموزش هنر اجرا خواهد شد .

 

در ادامه فرامرز مرجانی فرماندار شهرستان فومن نیز ضمن تقدیر از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، آمادگی خود را در برگزاری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو ) یادمان کیومرث صابری فومنی ( گل آقا ) اعلام نمود .  

وی گفت : وقتی هر جای استان در مورد فرهنگ و هنر صحبت می شود حتماً نام سه شخصیت بزرگ شهرستان فومن ( گل آقا ، آیت الله بهجت و شیون فومنی ) در میان اسامی دیده می شود و این مسئله نشان دهنده جایگاه بالای شهر فومن در فرهنگ و هنر دارد .

نظر شما