شناسهٔ خبر: 66338569 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت مطرح کرد

جنگ تمام عیار با صهیونیست‌ها/ اثرات اقتصادی مقطعی است

مینا عبادی

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت معتقد است، جمهوری اسلامی در جنگی تمام عیار با رژیم صهیونیستی قرار دارد و یک جنگ تمام عیار بر روی تمامی مسائل یک کشور از جمله اقتصاد اثرگذار است؛ اما این اثرات منفی اقتصادی گذرا و مقطعی هستند.

صاحب‌خبر -

زهرا عظیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملیات وعده صادق و هراسی که دشمن در خصوص اثرات این عملیات بر اقتصاد ایران در بین مردم ایجاد کرده بود، اظهار کرد: ده‌ها سال است که ما با جنگ تمام عیار با رژیم صهیونیستی مواجه هستیم و این جنگ تمام عیار اثرات خود را در حوزه‌های مختلف نشان داده است.

وی با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» اولین مواجهه مستقیم ما با رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، ادامه داد: به اذعان مقامات ارشد آمریکایی عملیات وعده صادق و گستردگی آن برای دشمن قابل پیش بینی نبود و این یعنی جمهوری اسلامی عملیاتی انجام داد که نه تنها رژیم صهیونیستی غافل گیر شد؛ بلکه آمریکا و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی نیز غافل گیر شدند. شدت و درجه این حمله به جایی رسید که مقامات امنیتی و کابینه رژیم صهیونیستی را هم دچار بحران داخلی کرد؛ چراکه ایران توانست چهار سد دفاعی این رژیم را شت سر بگذارد.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت افزود: پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی برای دشمن قابل پیش بینی بود؛ اما میزان و شدت آن را حدس نمی‌زدند. این عملیات در بهترین روز انجام شد و نیروهای رژیم فرسوده شده بودند. در مقابل باید این امر را در نظر گرفت که طبیعتا انجام هر عملیاتی در نظامات اقتصادی دستگاه‌های مربوط به اقتصاد و سایر ساز و کارهای کشور تاثیراتی می‌گذارد.

عظیمی با اشاره به هراسی که دشمن در خصوص اثرات عملیات وعده صادق بر اقتصاد ایران در بین مردم ایجاد کرده بود، توضیح داد: طبیعی بود که با فضای روانی و جنگ روانی ایجاد شده قیمت طلا به صورت مقطعی بالا رود و یا مسائل دیگری در اقتصاد کشور ایجاد شود؛ اما این‌ مسائل همگی مقطعی بودند. نباید فراموش کرد که این جنگ تمام عیار است و در جنگ تمام عیار زمینه‌های مختلف یک کشور از جمله اقتصاد متاثر می‌شوند.

وی توصیه کرد: در این بین دستگاه اقتصاد کشور شامل بازار و دولت باید با این فهم وارد فعالیت‌های اقتصادی شود که تاثیرات جنگ بر مسائل اقتصادی مقعطی و گذرا است.

انتهای پیام

نظر شما