شناسهٔ خبر: 66337720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

جانباز و رزمنده ۷۰ درصد تربت‌جامی پس از ۳۸ سال زندگی با عوارض شیمیایی آرام گرفت+فیلم و تصاویر

جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس شهید «حاج محمد ابراهیم پاسبان» پس از ۳۸ سال تحمل درد و رنج ناشی از عوارض بمباران شیمیایی دشمن بعثی، بر دوش مردم شیعه و اهل‌سنت تربت‌جام تشییع و در جوار همرزمان شهیدش آرام گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از تربت جام ، مراسم تشییع پیکر مطهر حاج محمد ابراهیم پاسبان با حضور مردم شهید پرور شیعه و اهل‌سنت ، خانواده شهدا، امام جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی مدیران ادارات شهرستان از محل تیپ ۳۸ زرهی تا میدان ولیعصر (عج) و گلزار شهدای بهشت نبی(ص) بر دستان مردم شهیدپرور این شهرستان تشییع و پس از اقامه نماز، پیکر مطهر شهید در قطعه شهدای آرامستان بهشت نبی (ص) تربت جام در جوار همرزمان شهیدش آرام گرفت.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، گفت: شهید حاج محمد ابراهیم پاسبان جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس ۳۸ سال با تحمل درد و رنج فراوان با دستگاه اکسیژن نفس می‌کشید.

حجت السلام حسن زاده با این که شهدا را از دست ندادیم بلکه به دست آوردیم ادامه داد : اقتدار جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهدا ، تلاش شبانه روزی و جانفشانی نیروی های مسلح و حضور مقتدرانه و پشتیبانی مردم در صحنه است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4680269" ><script type="text/JavaScript" src="https://basijnews.ir/fa/news/play/embed/9594163/4680269?width=400&height=300"></script></div>

با رسیدن آمبولانس حامل پیکر مطهر شهید، پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، همرزمان و رفقای قدیمی شهید و یاران امروزی او، پیکر مطهر رفیق شهیدشان را بر روی دستان خود از مسیر میدان شهدا تا میدان ولیعصر (عج) با عزت و شکوه خاصی تشییع کردند.

حاج محمد ابراهیم پاسبان جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس پس از ۳۸ سال در بستر بیماری از عوارض شیمیایی را تحمل کرد که نسیم بهشت و بوی خوش کربلا را به این دیار بخشید که پیام آیات الهی را برای مومنین و دلدادگان این مسیر تعالی بخش به ارمغان آورده بود.

حاج ابراهیم بعد از گذشت ۳۸ سال تحمل بیماریش آمده بود تا بار دیگر با روح آسمانی خود آیه "ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون"را بر دلهایمان نازل کند..

 حاج ابراهیم امروز آمده نور افشانی کند و زنگار و غبار غفلت را از دل‌های افسرده ما بزداید و آینه دل ما را به نور الهی جلا و صیقل دهد، چرا که شهدا زنده اند و صاحب کرامت و "عند ربهم یرزقون می باشند".

شهادتش شد مصادف با شب شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی خوشا به سعادتش که در چه شبی مهمان همرزمان شهیدش شد و روز خاکسپاریش در شب جمعه مهمان آقای اباعبدالله الحسین شد.

ابراهیم ، ابراهیم ، مهدی

ابراهیم ، ابراهیم ، مهدی

ابراهیم جان صدامو داری ابراهیم ، ابراهیم ، مهدی

ابراهیم جان اگه صدامو داری سلام ما رو برسون به خانم زهرا سلام الله علیها

ابراهیم ، ابراهیم ، مهدی

ابراهیم جان میدانیم در این دنیا کسی همراهت نبود تا پرکشیدی رفتی پیش رفقای شهیدت

ابراهیم جان در اون دنیا حواست بهمون باشه خطایی نکنیم در این دنیا

ابراهیم ، ابراهیم ، مهدی

ابراهیم جان رفقات رو فراموش نکنی

ابراهیم جان امروزبعضی رفقایت بودن و بعضی هاهم که نبودن در بهشت منتظر آمدنت بودند تا بهترین پذیرایی را از رفیق شفیقشان داشته باشند

ابراهیم ، ابراهیم ، مهدی .......

خبرنگاران/ مهدی جباری- شهریار غوریانی

 

نظر شما