شناسهٔ خبر: 66336695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشف رشوه خواری ۲۰ میلیارد ریالی در یزد

یزد- ایرنا- کیفرخواست رشوه گیری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیارد ریالی بخشدار سابق و سرپرست اداره صمت یکی از شهرستان‌های استان یزد صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری یزد، کیفرخواست بخشدار سابق و سرپرست اداره صمت یکی از شهرستان‌های استان در باره ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سه عدد سکه بهار آزادی به عنوان رشوه و بیش از ۱۳ میلیارد ریال پولشویی صادر شد.

حسب گزارش واصله مبنی بر وقوع جرایمی از جمله ارتشا و پولشویی، دستور قضایی صادر و موضوع جهت بررسی تخصصی به اداره کل اطلاعات استان ارسال و در نهایت پس از دستگیری و بازداشت متهمین و تکمیل تحقیقات، در خصوص بخشدار سابق و سرپرست اداره صمت شهرستان و همدستان آنها به اتهامات ارتشاء، تحصیل مال از طریق نامشروع و پولشویی کیفرخواست صادر و متعاقب آن دستور تعلیق کارمندان مربوطه صادر شد.

متهمین برای دریافت سهام یک معدن به عنوان رشوه، ابتدا اقدام به انتقال سهام به شرکتی خصوصی کرده و سپس اعضای شرکت مذکور را تغییر داده‌اند.

پس از آن از طریق واسطه، سهامدار این معدن شده اند و بدین شیوه مرتکب بزه پولشویی شده اند و شناسایی و برخورد با این گروه باشکایت سازمان صمت یزد آغاز شد.

با ارسال پرونده به دادگاه کیفری دو یزد، نماینده دادستان در محاکم بدوی و تجدید نظر به عنوان مدعی العموم پیگیر احیای حقوق از دست رفته مردم با اقداماتی از جمله ضبط اموال (سهام) موجود است.

نظر شما