شناسهٔ خبر: 66335377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهدبرگزار می شود.

صاحب‌خبر -

برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛معاون مدیرکل اداره پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، گفت: پس از ۲ سال وقفه سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با همکاری وزارت علوم و حضور فعالان این حوزه، به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
مجتبی صفری افزود: مهم‌ترین فایده نشریات دانشجویی، تمرین کار گروهی است، این کار متفاوت از هر کار گروهی است که در انجمن‌های علمی و دیگر تشکلات انجام می‌شود، این موضوع که در نشریات، حول یک ایده و ایدئولوژی، افراد جمع می‌شوند و می‌نویسند، بسیار حائز ارزش است.

وی افزود: یکی از رسالت‌های نشریات دانشجویی، توضیح اطلاعات صریح و آگاهی‌بخشی به قشر دانشجو است، باید برای قلم، اصالتی قائل بود و نباید آن را درگیر حاشیه‌ها کرد، هم‌چنین باید مصرف کننده را به خوبی در نظر گرفت و بر آن مبنی نوشت.

معاون مدیرکل اداره پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، خاطرنشان کرد: فرصت تعامل دانشجویان با جامعه در طول عملکرد مثبت یک نشریه اتفاق می‌افتد و باید از ظرفیت نشریات در دانشگاه استفاده کرد.

وی گفت: بخش زیادی از نشریات دانشگاهی، حقوقی هستند، بنابراین تقویت نشریات دانشجویی و پرداختن به آنها، یک عملکرد دوسربرد است، زیرا انجمن‌های علمی هم در این راستا تقویت می‌شوند.

صفری با تاکید بر اینکه جشنواره تیتر ۱۳ یک رسالت ویژه دارد عنوان کرد: نشریات دانشجویی، نقطه عطفی ایجاد خواهد کرد، امید می‌رود که با برگزاری این جشنواره، سال پر رونقی در نشریات داشته باشیم.

 سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» پس از دو سال وقفه با همکاری وزارت علوم و بهداشت و فعالان این حوزه از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

متقاضیان سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ فرصت داشتند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند، آثار رسیده در دی  توسط هیئت داوران بررسی شد و حال  این جشنواره با شعار «برای ایران بنویسیم» برگزار می‌شود.

چهار هزار نشریه دانشجویی در کشور زیر نظر دانشگاه‌های وزارت علوم چاپ می شود.

 

نظر شما