شناسهٔ خبر: 66335348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صید ماهی مرکب در استان بوشهر ممنوع شد

بوشهر- ایرنا- معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: به منظور حفظ ذخایر مولدین ماهی مرکب و بازسازی ذخایر آنها برای سال‌های آینده، صید ماهی مرکب در آب‌های این استان ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا " بیژن ساسانی پور" روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ممنوعیت صید ماهی مرکب براساس بررسی‌های میدانی صورت گرفته از سوی کارشناسان بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده میگوی کشور اتخاذ شده است.

وی افزود: صیادان و تشکل‌های صیادی استان بوشهر در راستای اجرای هر چه بهتر ممنوعیت صید ماهی مرکب، از صید این نوع ماهی خودداری کنند.

ساسانی پور یادآورشد: در این راستا نظارت کامل بر روند اجرا صدور مجوز صید انجام و یگان حفاظت منابع آبزیان با متخلفین برخورد خواهد کرد.

معاون صید اداره کل شیلات استان بوشهر ادامه داد: با وجود اقدامات شیلات در کنترل صید غیرمجاز و خارج از فصل، استاندارد سازی ادوات صید و حفاظت از زیستگاه های ماهی مرکب اما صید این گونه به دلیل پایبند نبودن برخی از صیادان به انجام صید مسئولانه، ارزش اقتصادی و شدت تقاضای برای این آبزی در بازارهای صادراتی ذخایر آن با کاهش شدید روبرو شده است.

ساسانی پور ادامه داد: ماهی مرکب از آبزیان کفزی خلیج فارس است که به دلایل شرعی در ایران مصرف خوراکی ندارد.

وی تصریح کرد: صید ماهی مرکب که در اصطلاح محلی بوشهر 'خساک' نامیده می شود، با نوعی قفس سیمی به نام 'گرگور' انجام می گیرد.

نظر شما