شناسهٔ خبر: 66334739 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرگزاری ایرنا؛ رسانه برتر در جشنواره سلامت سیستان و بلوچستان معرفی شد

زاهدان- ایرنا- خبرگزاری ایرنا در همایش تجلیل از تلاشگران و حامیان سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به عنوان رسانه برتر سیستان و بلوچستان در حوزه سلامت معرفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، خبرگزاری ایرنا در همایش تجلیل از تلاشگران و حامیان عرصه سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار این استان برگزار شد خبرگزاری ایرنا از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از بین رسانه‌های دیگر این استان به عوان رسانه برتر سیستان و بلوچستان در عرصه سلامت معرفی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان روز پنجشنبه در این مراسم اظهار کرد: در سلامت، یک مقوله بین بخشی است که ۲۵ درصد سلامت مربوط به بهداشت و درمان می‌شود و ۷۵ درصد مربوط به سایر ارگان ها است.

حبیب الله غزنوی به تنبیه اسرائیل توسط ایران که با عنوان عملیات وعده صادق شناخته شد اشاره کرد و افزود: این یک اتفاق ساده نبود بلکه به رخ کشیدن پیشرفت بشری و انقلاب علمی را نشان می‌داد در حوزه سلامت نیز پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم اما مثل آن بمب منفجر نشده که صدای آن را همه دنیا بشنوند.

وی بیان کرد: اگر ایران اسلامی از آمریکا و کانادا در حوزه پزشکی جلوتر نباشد عقب تر هم نیست. شاخص های کیفی و کمی در حوزه سلامت قابل اندازه گیری است تقریبا همه شاخص‌های پزشکی ما از قدرت اقتصادی چین و روسیه جلوتر است که همه دنیا بر این موضوع واقف هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: اکنون بسیاری از بیماران از اروپا، آمریکا و ایالات متحده برای درمان به ایران می‌آیند، ایران در حوزه سلامت عقب افتاده و یا در حال توسعه نیست بلکه یک کشور توسعه یافته است.

به گفته وی؛ میزان مراجعات مردم به ساختار حوزه سلامت در ۲ سال گذشته در سیستان و بلوچستان ۱۰۰ درصد افزایش داشته که بیشتر این خدمات را بخش خصوصی داده است.

غزنوی افزود: قوی ترین راه پیشرفت سیستان و بلوچستان با توجه به بنیه نیروی انسانی که دارد توسعه زیرساخت و خدمات آن است، امیدواریم به زودی بتوانیم اعلام کنیم که بالاترین شتاب رشد را در بخش خدمات و تولید خدمت داریم.

توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: این استان در حوزه سلامت از تجهیزات و امکانات و همچنین نیروی انسانی توانمند بهره می‌برد که باید این ظرفیت به خوبی به مردم معرفی شود.

آیت الله مصطفی محامی عنوان کرد: باتوجه به هم مرز بودن سیستان و بلوچستان با چندین کشور و نیاز مردم این کشورها به خدمات درمانی، گردشگری سلامت باید توسعه یابد.

وی تصریح کرد: خداوند در سوره مائده می فرمایند هر کس، شخصی را زنده بدارد، پس گویا همه مردم را زنده داشته است، بر همین اساس باید همه افرادی که در عرصه سلامت فعالیت می کنند قدر و اهمیت شغل خود را بدانند.

نظر شما