شناسهٔ خبر: 66334017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر

هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی و معاونان شهرسازی شهرداری‌های کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور در بوشهر آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ هفتمین اجلاس دو روزه مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی و معاونان شهرسازی شهرداری‌های کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور با محوریت مشارکت‌های مردمی در بازآفرینی شهری و چالش‌های شهرسازی در بوشهر آغاز به‌کار کرد.

رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور و رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست گفت: در ساختار قانون اساسی به‌گونه‌ای پیش‌بینی شده که کار مردم و تصمیمات محلی، در یک نظام مشارکتی و در یک نظام بر پایه حضور مردم توسط منتخبان اتفاق بیفتد.

مهدی عباسی با بیان این‌که شورا از مردم و برای مردم است و در ارتباط با مردم معنای واقعی خود را پیدا می‌کند، افزود: خوشبختانه شاهد این بودیم که رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و معاونان در کنار هم تبدیل به یک مجموعه منسجم و هم‌فکر و هم‌سو شدند که این ارتباط و این سطح انسجام و آشنایی از فعالیت و تجربیات یکایک افراد، برای مردم پرثمر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در این نشست گفت: شهرسازی و معماری در حرکت تاریخ، نشان از ابعاد مختلفی از درجه تمدن هر جغرافیا و منطقه زیستی دارد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: در هر زیست‌بوم معماری و شهرسازی و بازآفرینی سازه‌های زیستی نشان از درجه دانش، هوشمندی، توان مهندسی و تشخیص قوی در عرصه جامعه‌شناسی و روان‌شناسی آن جامعه دارد.

او اضافه کرد: معماری، شهرسازی و بازآفرینی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است و نشان از درجه دانش مدیران و مردم آن منطقه دارد؛ بنابراین این همایش بسیار مهم است و می‌تواند در یک فرآیند دانش‌بنیان و فوق‌العاده جامع به بسیاری از چالش‌ها و مشکلاتی که در روند زندگی انسان ایجاد می‌شود پاسخ مثبت دهد و چالش را حل کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر هم با بیان این‌که شهر‌ها پیچیدگی‌های درهم‌تنیده خود را دارند، گفت: بافت‌های قدیمی در زمان‌های خود الگو‌های تمدن آن دوره بوده‌اند؛ اما اینک با فرسودگی آنها و تغییر فرهنگ‌ها و شکل زیست جمعی، کاربرد آن بافت‌ها انتظارات جامعه امروز را برآورده نمی‌کند.

محمدهادی رستمیان افزود: امیدواریم این نشست‌ها الگوی مناسب اقلیم هر منطقه با رویکرد مسئله‌محوری و تطابق‌پذیری فراهم شود تا شهر‌ها و بافت‌های شهر‌ها سرزنده و پرنشاط باشند و امکان دست‌یابی مردم به همه خدمات زیربنایی و روبنایی در آنها فراهم باشد.
در پایان این آیین از شورا‌های برتر استان بوشهر تجلیل شد.

<div id="video-display-embed-code_11043270"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4215820/11043270?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما