شناسهٔ خبر: 66333173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار: توسعه زنجیره غذایی در لرستان ضرورت دارد

خرم آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: زنجیره غذایی استان باید توسعه یابد که این مهم با دانش افزایی، رشد فناوری و استفاده از ابزار و امکانات پیشرفته میسر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیروس ابراهیمی روز پنجشنبه در همایش روز مزرعه شهرستان سلسله اظهار کرد: لازم است به کشاورزان آموزش دهیم تا صادرات مطلوب و تولید بالایی داشته باشیم.

وی افزود: دانشگاه ها و آموزش و پرورش استان باید به سمت کارهای تحقیقی و پژوهشی حرکت کنند تا از قافله جهانی عقب نمانیم و با سرعت معقولی به توسعه و ترویج بخش کشاورزی دست یابیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه امنیت ملی هر کشوری وابسته به امنیت غذایی است عنوان کرد: امروز در حوزه تامین گندم، جو، نهاده های دامی و روغن وضعیت پایداری نداریم چراکه قبل از انقلاب، کشاورزی و تولید مطلوبی نداشتیم و سیاست بر وابستگی مطلق کشور بود.

وی با تاکید بر افزایش بهره وری ادامه داد: جهان در سال ۲۰۵۰ باید غذای ۹ میلیارد نفر را تامین کند بنابراین چاره ای جز حرکت به سمت بهره وری نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان همچنین در خصوص صرفه جویی در مصرف گندم استان تصریح کرد: سرانه مصرف گندم از ۱۶۷ به ۱۵۲ کیلوگرم رسیده و ۲۷ هزار تن در استان صرفه جویی شده است.

ابراهیمی بیان کرد: امروز باید در حوزه کاشت، داشت، برداشت و فرآوری، کار علمی و اصولی انجام دهیم تا ضایعات به حداقل برسد و در هر بخش زنجیره ارزش ایجاد کنیم تا از خام فروشی جلوگیری و صرفه جویی ارزی در کشور ایجاد گردد.

وی عنوان کرد: دولت سیزدهم، اقدامات اساسی در تولید گندم صورت داد و برداشت این محصول در استان از ۱۲۳ هزار تن به بیش از ۵۰۰ هزار تن در سال گذشته رسیده است.

در این همایش شهرستان سلسله به عنوان قطب تولید دانه های روغنی لرستان معرفی شد.

نظر شما