شناسهٔ خبر: 66332389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت صورت گرفت:

مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: با انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه این مرکز با تولید و کاشت  نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مشارکت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین همدان، اسفندیار خزائی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح ارگان‌های نظامی و انتظامی که شرایط و پتانسیل تولید و کاشت نهال را در محوطه‌های خود دارند در این طرح با منابع طبیعی دارای همکاری هستند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه در همین رابطه تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه در استان منعقد شد، افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه از پتانسیل‌های موجود در این مرکز آموزشی برای  فرهنگ سازی ، آموزش و تولید نهال به شکل زمینی و گلدانی و نیز هنچنین توسعه فضای سبز و کاشت نهال استفاده خواهد شد. 

وی بیان کرد: همچنین در برگزاری پویش‌ها و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های پرسنل و نیروهای کادر و وظیفه این مرکز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌شود. 

خزائی ادامه داد: در زمان تولید و کاشت نهال نهاده‌های مورد نیاز شامل بذر و گلدان‌های تولید نهال و قلمه و نهاده‌های تولید نهال‌های زمینی هم برای این مرکز تامین خواهد  شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: در کنار این موارد راهنمایی فنی و اصولی که باید برای تولید و کاشت نهال مورد استفاده قرار گیرد، توسط کارشناسان منابع طبیعی به مرکز آموزش قدس سپاه ارائه می‌شود.

نظر شما