شناسهٔ خبر: 66332211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه و استاندار کرمانشاه درگذشت امام جمعه سابق جوانرود را تسلیت گفتند

کرمانشاه - ایرنا- حجت الاسلام و المسلمین «حبیب‌الله غفوری» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و «محمدطیب صحرایی» استاندار روز پنجشنبه در پیام مشترکی درگذشت ماموستا مُلا «احمد فخری» امام جمعه سابق جوانرود را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ در متن این پیام تسلیت آمده است: پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود متن پیام بدین شرح است: خبر رحلت امام جمعه سابق شهر جوانرود، عالم وارسته و فاضل ارجمند مرحوم مغفور حاج ماموستا مُلا احمد فخری رحمت الله علیه موجب تاثّر و تالم اینجانبان گردید.

آن مرحوم از جمله عالمان فرهیخته، انقلابی، اخلاق مدار و بصیر بود که با روحیه مردمداری و تواضع، نقش بزرگی در وحدت و همدلی مردم منطقه و مقابله با توطئه های بدخواهان و ضدانقلاب ایفا نمود. ایشان ۴۴ سال در سنگر امامت جمعه جوانرود به اسلام، مردم و انقلاب اسلامی خدمت کرد و همواره در تبیین حقایق و معارف اسلام و انقلاب اسلامی از علمای پیشتاز بود.

امام جمعه و استاندار کرمانشاه در بخش پایانی پیام تسلیت خود همچنین آورده اند: اینجانبان درگذشت این شخصیت ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، مردم مؤمن و انقلابی استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود بخصوص شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند حکیم علو درجات برای آن عالم بصیر و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسألت می‌نماییم.

همچنین «رستگار یوسفی» منتخب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث‌باباجانی و روانسر نیز در پیامی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود را تسلیت گفت.

در متن این پیام تسلیت آمده است: ارتحال فقیه عارف و سالکِ خالص، امام جمعه سابق شهر جوانرود حاج‌ ماموستا مُلا احمد فخری رحمت‌الله‌علیه که محضر پربرکت آثارش منشأ خدمات ماندگاری در مسیر اعتلای دین مبین اسلام بوده و خطابات زلالِ از دل برخاسته‌ این عالم ربانی، کام‌های تشنه‌ جویندگان معرفت و معنویت را همواره سیراب می‌ساخت موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

یوسفی در ادامه متن پیام تسلیتش آورده است: اینجانب فقدان این عالم حکیم به عموم مردم شریف اورامانات به‌ویژه مردم جوانرود و بیت مکرم و معزز ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید رضوان و رحمت واسعه الهی و برای عموم بازماندگان و سوگواران ارجمند صبر، شکیبایی و سکینه قلبی مسالت می‌نمایم.

به گزارش ایرنا؛ ماموستا مُلا «احمد فخری» امام جمعه سابق شهر جوانرود در شمال غربی استان کرمانشاه چهارشنبه شب به علت بیماری در سن ۹۱ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران دار فانی را وداع گفت.

مرحوم ماموستا فخری از سال‌ ۱۳۵۸ تا مهرماه سال ۱۴۰۲ امامت جمعه جوانرود را برعهده داشت و سال گذشته به دلیل کهولت سن از سمت خود استعفا کرد.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم ماموستا مُلا «احمد فخری» امروز پنجشنبه در جوانرود برگزار می‌شود و قرار است در زادگاهش روستای «یاری» به خاک سپرده شود.

ماموستا مُلا احمد فخری فرزند ملا عبدالله متولد سال ۱۳۱۲ در روستای «یاری» جوانرود است. آن مرحوم باوجود علاقه شدید به تحصیل تا سال ۱۳۲۲ به دلیل مشکلات خانواده و منطقه ادامه تحصیل نداد و پس از آن تا سال ۴۴ در محضر اساتید شیخ محمد سعید و شیخ عطا از نقشبندی و حاج ملا محمد زاهد ضیائی علوم سطوح را به پایان رسانده و اجازه افتاء و تدریس را در خدمت استادان ملا عبدالمجید دولت آبادی و حاج ملا خالد مفتی زاده حاکم شرع کردستان به دست آورد و تا سال ۵۸ در روستای یاری و از آن تاریخ تا حال در شهر جوانرود سکونت گزیده و تدریس علوم دینی و امامت نماز جمعه این شهر را بر عهده داشت.

مرحوم ماموستا فخری نسخه کوچکی درباره طلاق ثلاثه دارد که در دست بعضی از روحانیون هست و حدود هزار خطبه عربی با ترجمه فارسی نیز نوشته است. همچنین دیوان شعری به زبان‌های کُردی ، فارسی و عربی سروده و تخلص شعری وی (مه ینه ت بار) است.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما