شناسهٔ خبر: 66331687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۰ هزار دانش آموز قزوینی مهارت تیراندازی را فرا گرفتند

قزوین - ایرنا - مسوول سازمان بسیج دانش آموزی قزوین گفت : ۱۰ هزار دانش آموزی قزوینی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و در راستای آموزش‌های امادگی دفاعی مهارت تیراندازی را فرا گرفتند.

صاحب‌خبر -

ابراهیم رسولی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دانش آموزان علاقه فراوانی برای حضور در کلاس‌ها و دوره های تیراندازی دارند و با همکاری مربیان سپاه و تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) تا ۲۰ اردیبهشت ماه این روند ادامه دارد.

وی در رابطه با کلاس‌های میدان تیر شبیه سازی شده ویژه دختران دانش آموز نیز اضافه کرد: سالن‌های شبیه ساز تیراندازی یکی از ظرفیت‌های سپاه است که بیش از چهار هزار دانش آموز مدارس دخترانه با حضور در این سالن و تحت آموزش مربیان تخصصی، به صورت شبیه سازی با سلاح کلاشینکف تیراندازی خواهند کرد.

رسولی فر تصریح کرد: تمامی دانش آموزان مقاطع تحصیلی نهم، دهم و دوازدهم دختر و پسر که درس آمادگی دفاعی دارند، این درس را با رویکرد مهارت افزایی، تعمیق فرهنگ دفاع مقدس، ایثار، جهاد، ارزش‌های معنوی شهادت و مجاهدت در راه خدا فرار می‌گیرند.

این مسوول با اشاره به محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی تصریح کرد: محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی شامل آشنایی با اهداف آمادگی دفاعی، فرهنگ دفاع امنیت و اقتدار دفاعی انقلاب اسلامی و آشنایی با ساختار و اهداف سازمان بسیج و معارف دفاع مقدس و نیز دفاع نظامی شامل بخش‌های نظام جمع و رزم انفرادی، آشنایی با نیروهای مسلح، سربازی، سلاح شناسی و مهارت‌های تیراندازی و همچنین دفاع غیرنظامی شامل بخش‌های جنگ نرم، پدافند غیرعامل، امداد و نجات و اردوهای عملی دفاع نظامی و اجرای میدان تیر است.

مسوول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین خاطرنشان کرد: برای اجرای این برنامه‌ها هماهنگی‌های مناسبی با اداره کل آموزش و پرورش استان و شورای معاونین، روسای مناطق ۱۴ گانه و همچنین مدیران مدارس به منظور برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی درس آمادگی برای دانش آموزان شده است.

رسولی فر یادآور شد: این آموزش‌های تئوری و عملی برای نوجوانان و جوانان کشورمان مهم و اثرگذار است چرا که در سند تحول آموزش و پرورش و در سند اعتلای سازمان بسیج، تربیت جوان مومن انقلابی و پای کار برای نظام از اهداف اصلی این اسناد بوده و به نوعی مقدمه سازی و کادرسازی برای ظهور منجی عالم بشریت به شمار می‌رود.

نظر شما