شناسهٔ خبر: 66330805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری

ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای استان در دفتر نماینده ولی‌فقیه با حضور استاندار، امام جمعه شهرکرد، مسوول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج آغاز به کار کرد.
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری گفت: کنگره‌های شهدا با رویکرد هنرمندانه برگزار می‌شود.
سردار عبدالرضا آزادی در این آیین افزود: کنگره‌های شهدا باید در قالب یک کار هنری، فراگیر و جریان‌ساز بتواند ذهن آحاد استان را درگیر کند و برنامه کنگره‌های شهدا جریان‌ساز، هنرمندانه و همراه با تولیدات هنری فاخر باشد.
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با بیان اینکه از ۲ سال گذشته تاکنون همه کنگره‌های شهدا حداقل یک فیلم سینمایی تولید کرده‌اند، گفت: در این ارتباط هر کنگره شهدا باید حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ مستند پرمحتوا و یک فیلم سینمایی تولید کند.
وی یادآور شد: در کنگره‌های پارسال و امسال که در حال برگزاری است حداقل ۱۰ فیلم سینمایی در دستور کار قرار داده گرفته است.
آزادی گفت: کنگره‌های شهدا به عنوان یک نمایش بزرگ میدانی، هنری و شناسنامه انقلابی و دفاعی استان برای جوانان به شمار می‌روند.
وی تأکید کرد: تهیه و تدوین شناسنامه ایثار و شهادت در مقابل جنگ فرهنگی و تلاش دشمن برای القای بی‌هویتی در جامعه، یک کار هویت‌ساز و امیدآفرین است که باید هنرمندانه برای جوانان و نوجوانان به تصویر کشیده شود.
آزادی بر ضرورت تهیه و تدوین کاری هنری، فراگیر و جریان ساز در دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری که بتواند ذهن آحاد استان را درگیر شهدا کند، تاکید کرد.
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با تاکید بر اینکه کنگره‌های شهدا باید شهید محور باشند، گفت: باید با سرگذشت پژوهی شهدا را شناخت و آنها را به جامعه معرفی کرد.
وی با تاکید بر اینکه برای شناخت شهدا به نهضت سرگذشت پژوهی نیاز است، گفت: سرگذشت پژوهی نیاز به سوژه دارد و در این خصوص نیاز است که کمبود‌ها برطرف شود.
آزادی زنده نگه‌داشتن یاد شهید و انتقال پیام شهدا به جامعه با زبان هنر را از مهمترین رویکرد‌های کنگره‌های شهدا عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد هم گفت: آرمان شهدا باید در جامعه هنرمندانه ترویج و تبیین شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام افزود: برگزاری کنگره و یادواره شهدا فرصتی برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین آرمان شهدا است که باید این آرمان‌ها زنده نگهداشته شود تا حق شهدا ادا شود.
وی بر استفاده از ظرفیت هنر در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین معرفی رشادت‌های آنها برای نسل جدید تاکید کرد و گفت: هنر باید در کشور رنگ و جلای شهدای پیدا کند و هنرمندان باید آرمان شهدا را در جامعه ترویج کنند.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری ۲ کنگره شهدا از جمله کنگره شهدای استان و کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور در استان گفت: این برنامه‌ها و یادواره‌ها که عرصه جهاد تبیین هستند، همواره به فضل الهی با همت سپاه استان در شهر‌ها و روستا‌های مختلف و محلات برگزار می‌شود و تلاش شده است تا یاد شهدا در این برنامه‌ها زنده بماند و مردم استان نیز با دل‌های شهدایی در این یادواره‌ها حضور پررنگ دارند.
وی افزود: برای برگزاری این کنگره باید جلسات برنامه‌ریزی و هماهنگی مستمر برگزار شود تا آرمان شهدا به برکت این برنامه‌ها همچنان زنده بماند و حق مطلب ادا شود.

<div id="video-display-embed-code_11041079"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4215406/11041079?width=600&height=350"></script></div>
دانلود

نظر شما