شناسهٔ خبر: 66328855 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۰ طرح آبیاری با هدف افزایش بهره وری و تولید سال گذشته در اراضی کشاورزی استان اجرایی شد.

صاحب‌خبر -

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

نظر شما