شناسهٔ خبر: 66328385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای اصفهان در شرایط پاک قرار دارد

اصفهان - ایرنا - شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز پنجشنبه در ششمین روز اردیبهشتی در شرایط پاک و سبز قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای کلانشهر اصفهان طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور منتهی به ساعت هشت صبحِ امروز عدد ۴۹ (AQI) را نشان می‌دهد.

شاخص لحظه ای کیفی هوا در ساعت هشت صبح امروز در ایستگاه‌های ۲۵ آبان، رهنان، کِردآباد، میرزاطاهر، سپاهان‌شهر، فرشادی و ولدان کلانشهر اصفهان با عدد کمتر از ۵۰ (AQI) هوای پاک را نشان می‌دهد.

کیفیت هوا در ایستگاه‌های پروین، شهید خرازی، انقلاب، میدان احمدآباد، پارک زمزم، دانشگاه صنعتی، زینبیه، فیض و کاوه نیز در وضعیت سالم ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، کلانشهر اصفهان از آغاز سال جاری تاکنون هفت روز پاک را تجربه کرده است؛ این شهر دیروز با بارش باران بهاری مواجه بود و رودخانه زاینده رود نیز در زمان حاضر در آن جریان دارد.

همچنین طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور منتهی به ساعت هشت صبح پنجشنبه کیفیت هوای خمینی‌شهر و شاهین‌شهر در وضعیت پاک و در سگزی، زرین‌شهر، کاشان، مبارکه و نجف‌آباد در شرایط سالم قرار دارد.

شاخص کیفی هوا اما در ایستگاه قهجاورستان در شرق اصفهان با عدد ۱۵۳(AQI) در شرایط ناسالم برای عموم است.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا (AQI ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اُزون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند تبدیل به یک عدد بدون واحد می کند و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

نظر شما