شناسهٔ خبر: 66327979 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۶۰؛

قرارداد یک میلیارد لیره انگلیسی ایران ناسیونال با شرکت تالبوت

شرکت تالبوت انگلیس اعلام‌ کرده است که تا دو هفته دیگر قراردادی به مبلغ قریب به یک میلیارد لیره انگلیسی با دولت ایران امضاء می کند. مطابق این قرارداد به مدت پنج سال، سالانه قطعات کامل یکصدهزار دستگاه اتومبیل پیکان تحویل ایران خواهد شد‌. همچنین قرار است قطعات یدکی متنوعی تحویل ایران گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه اول روزنامه انقلاب اسلامی ۶ اردیبهشت سال ۱۳۶۰ را مشاهده می نمایید. در هم کوبیده شدن یک تیپ‌ عراق در ارتفاعات قصر شیرین تیتر یک آن است و پایان یافتن دادگاه عباس امیرانتظام، انفجار بمب در کرمانشاه با ۷ کشته و ۳۵ مجروح، راهپیمایی روز زن در تهران و حمایت آنها از ولایت فقیه در قطعنامه پایانی و آخرین اخبار از برخوردهای خیابانی در شهرهای مختلف کشور که صدها مجروح بر جا گذاشت خبرهای دیگر این جریده هستند. این روزنامه از رفع توقیف روزنامه میزان خبر داده و یادداشت رئیس جمهور بنی صدر هم یکی دیگر از تیترهای دیگر آن است. اما قرارداد یک میلیارد لیره ای شرکت تالبوت انگلستان با شرکت ایران ناسیونال را سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" مان کرده‌ایم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240425_065538_261

لندن- خبرنگار انقلاب اسلامی:

شرکت تالبوت انگلیس اعلام‌ کرده است که تا دو هفته دیگر قراردادی به مبلغ قریب به یک میلیارد لیره انگلیسی با دولت ایران امضاء می کند. مطابق این قرارداد به مدت پنج سال، سالانه قطعات کامل یکصدهزار دستگاه اتومبیل پیکان تحویل ایران خواهد شد‌. همچنین قرار است قطعات یدکی متنوعی تحویل ایران گردد.

شرکت تالبوت سالیان درازی است با شرکت ایران ناسیونال معامله دارد ولی قراردادهای قبل همه یکساله و قابل تمدید بوده است. اتومبیل‌های صادراتی به ایران  از انواع کرایسلر کانتر است که دیگر در انگلستان عرضه نمی‌شود‌‌. مدیر شرکت تالبوت اعلام‌ کرد که این شرکت طی ماههای گذشته، در تماس نزدیک با مقامات ایرانی بوده است. وی اضافه کرد که امیدوار است صدور سالیانه را به ایران از صد هزار در سال افزایش دهد.

IMG_20240425_065538_104

کارخانه تالبوت در این مورد اطلاعیه ای صادر کرد بدین‌ مضمون که مذاکرات درباره سفارش صادراتی بیش از یک میلیارد پوند بین کمپانی تالبوت موتورز و کمپانی تولیدی صنعتی ملی ایران (ایران ناسیونال) آخرین مراحل خود را طی می کند. این یکی از بزرگترین سفارشات صادراتی بوده که تا به حال به یک کمپانی بریتانیایی واگذار شده است. این قرارداد  پنج جنبه اصلی از صادرات را برای ماشین سازی شهر کاوینتری در بر دارد‌‌. مذاکرات در مرحله نهایی است و شرکت تالبوت طی پنج سال آینده نیم‌میلیون قطعات و پارتهای مختلف ماشین را برای مونتاژ به کمپانی صنعتی ملی ایران در تهران تحویل خواهد داد.

خبرنگار ما در گزارش خود می افزاید؛ رسانه های گروهی انگلستان خبر از آمدن یک هیات ایرانی به این کشور برای انجام مذاکرات نهایی و بستن قرارداد پایانی می دهند بنا به گفته این منابع قرار است این هیات تا دو هفته دیگر وارد لندن شوند.بنا به اظهار روابط عمومی شرکت تالبوت شروع مذاکرات قبل از بحران گروگانگیری بوده است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما