شناسهٔ خبر: 66326943 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

وصیت‌نامه شهید علی زارعی:

مذهب ما مسلمانان مذهب شهادت است

شهید علی زارعی در وصیت‌نامه خود آورده است: مذهبی که ما مسلمانان داریم مذهب شهادت است و اسلامی که ما در راه آن آمده‌ایم می‌خواهد انسانی عادل و کامل به تمام معنی بسازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید علی زارعی در سال ۱۳۵۱ در شهرستان خورموج در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود وی از سن ۷ سالگی وارد مدرسه ابتدایی شد و پس از آن دوره راهنمایی را تا سال دوم گذراند.

وی دانش‌آموزی باهوش و سرشار از اخلاق نیکو بود در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شرکت فعال داشت و همواره در نماز جمعه جماعات در مساجد حضور فعال داشت تا اینکه با شروع جنگ تحمیلی عراق به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و سرانجام پس از تلاش و رشادت‌های بسیار در منطقه جزیره مجنون در مورخه ۶۷/۴/۴ مفقود و بالاخره پیکر مطهرش در مورخه ۷۹/۵/۳۰ به خاک سپرده شد.

 

وصیت‌نامه شهید

به نام کسی که هستی را آفرید سخنم را با نام او آغاز می‌کنم و این آخرین پیام من است به تمامی عزیزانم که مرا می‌شناسند و به کسانی که مرا دریافتند و مرا به عقل خود دیوانه پنداشتند.

پدر و مادر عزیزم فرزند شما آگاهانه قدم در راه پاسداری از انقلاب اسلامی گذاشت. پدر و مادرم شهادت ودیعه الهی است که از جانب خداوند تبارک و تعالی برای آن کسانی که لایق هستند می‌رسد و این شهادت‌ها است که باعث می‌شود احکام اسلام و انقلاب پیشرفت بکند.

مذهبی که ما مسلمانان داریم مذهب شهادت است و اسلامی که ما در راه آن آمده‌ایم می‌خواهد انسانی عادل و کامل به تمام معنی بسازد.

همان‌طوری که در نهج‌البلاغه آمده است اکرم الموت قتل فی‌سبیل‌الله شرافتمندانه‌ترین مرگ‌ها شهادت در راه خداست. خواهرانم و برادرانم همچون حضرت زینب (س) و حضرت امام سجاد (ع) پیام خون شهید را به همه برسانید که مذهب ما مذهب شهادت است.

ما چون خدا داریم همه چیز داریم.

هیچ‌وقت خدا را فراموش نکنید و در هیچ شرایطی از خط امام فاصله نگیرید گرچه دشمن تشنه به خون گلوی ماست.

کشته‌شدن در راه حق آرزوی ماست. وصیت می‌کنم شما را که دنباله‌رو آیهٔ «یا ایها الذین آمنوا اطیعو الله و اطیعو الرسول و اولی‌الامر منکم»  باشید عبادت خداوند را از یاد نبرید؛ عبادتی که همراه با جهاد در راه خدا باشد ارزش نماز را بدانید.

نماز جماعت را بخوانید همان‌طور که حضرت علی (ع) می‌فرماید: که ما بین کفر و ایمان هیچ فاصله‌ای نیست جز نماز.

 

انتهای خبر/

نظر شما