شناسهٔ خبر: 66324608 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

آیفون ۱۶ با دکمه های کاملاً مجازی، طراحی گوشی‌ها را متحول می‌کند

صاحب‌خبر -

براساس شایعات، اپل می‌خواهد با تغییر طراحی دکمه های آیفون ۱۶ – iPhone 16، تحول عظیمی را در طراحی گوشی‌های هوشمند به‌وجود بیاورد.

بر اساس شایعات سال گذشته، اپل قصد داشت دکمه‌های فیزیکی آیفون 15 پرو را با دکمه‌های خازنی (حساس به لمس) جایگزین کند، اما این تغییر تنها با یک دکمه به‌نام اکشن باتن روی گوشی نهایی اعمال شد. با این وجود، این زمزمه‌ها همچنان ادامه دارد و حالا ادعاهای جدیدی حاکی از آن است که به‌احتمال زیاد، آیفون 16 آن محصولی خواهد بود که از دکمه‌های مجازی جدید اپل میزبانی می‌کند.

طبق گزارش اکونومیک دیلی نیوز از زنجیره تأمین، سفارش‌های اپل به شرکت Advanced Semiconductor Engineering نشان می‌دهد که آیفون 16 ممکن است از دکمه‌های خازنی بهره ببرد. این به‌روزرسانی احتمالی، فراتر از افزودن یک دکمه Action به مدل‌های معمولی و پلاس iPhone 16 یا اضافه شدن دکمه عکاسی یا Capture است که پیشتر شنیده بودیم. در عوض، به نظر می‌رسد اپل در حال حرکت به سمت استفاده گسترده‌تر از فناوری خازنی برای جایگزینی دکمه‌های مکانیکی سنتی در گوشی‌های آینده خود است.

دکمه های آیفون ۱۶ پرو دکمه های آیفون ۱۶ پرو

سفارش ذکر شده در این گزارش شامل یک ماژول جدید SiP (به‌صورت کامل System-in-Package) است که برای جایگزینی دکمه‌های مکانیکی سنتی در آیفون بعدی طراحی شده است. این گزارش به‌طور خاص اشاره می‌کند که اپل قصد دارد دکمه‌های پاور و صدا را با دکمه‌های خازنی جایگزین کند. برای دستیابی به این امر، اپل به دو ماژول بسته‌بندی سطح سیستم نیاز دارد که دکمه‌های خازنی و موتورهای Taptic Engine را ادغام می‌کنند و بازخورد لمسی برای شبیه‌سازی حس فشار دادن دکمه‌های فیزیکی را فراهم می‌آورند. این تغییر، تحولی قابل توجه در طراحی و تعامل کاربر با آیفون ایجاد خواهد کرد.

آیا دکمه‌های حالت جامد از دکمه‌های فیزیکی مفیدتر هستند؟

اگر این گزارش دقیق باشد، طراحی جدید دکمه های آیفون ۱۶ هیچ قطعه متحرکی نخواهد داشت. در عوض آن‌ها لمس شما را تشخیص داده و بازخورد لمسی برای اعلام ثبت ورودی شما ارائه می‌دهند. این تغییر باعث دوام بیشتر دکمه‌ها در طول زمان می‌شود، زیرا آنها در برابر سایش و پارگی آسیب‌پذیرتر خواهند بود. علاوه بر این، نبود شکاف در طراحی دکمه به این معنا است که احتمال گیر افتادن زباله و گرد و غبار پشت محفظه دکمه کمتر می‌شود و در نتیجه دوام و ایمنی دستگاه را افزایش می‌دهد.

دکمه های آیفون ۱۶ پرو دکمه های آیفون ۱۶ پرو

گزارش شده که تصمیم برای نگنجاندن دکمه‌های خازنی حالت جامد در آیفون 15 پرو به دلیل نگرانی‌های مربوط به پیچیدگی تولید، هزینه‌های بالاتر و چالش‌های هماهنگی آن با نرم‌افزار بوده است. در نتیجه، این ویژگی‌ها به تعویق افتاد و احتمالاً برای عرضه آیفون‌های امسال برنامه‌ریزی شده است.

گزارش زنجیره تأمین نشان می‌دهد که ممکن است ادغام دکمه‌های حالت جامد در برنامه عرضه آینده اپل وجود داشته باشد. با این حال، بسیاری از جنبه‌ها می‌توانند تا زمان عرضه معمولی آیفون‌های جدید در سپتامبر تغییر کنند. مهم است که توجه داشته باشید، حتی اگر اپل در حال بررسی این فناوری باشد، هیچ تضمین قطعی برای اجرای آن در مدل‌های امسال وجود ندارد. جزئیات سفارش به طور صریح به عرضه آیفون امسال مرتبط نیست.

پیشینه خبر:
بزرگترین تغییرات دوربین که در آیفون ۱۶ پرو منتظرشان هستیم جدیدترین شایعات آیفون ۱۶ پرو؛ حافظه ۲ ترابایتی، رنگ‌های جدید و باتری قوی‌تر دکمه جدید آیفون ۱۶ و هرآنچه که از اختراع متفاوت اپل می‌دانیم

برچسب‌ها:

نظر شما