شناسهٔ خبر: 66323066 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روایت وزیر فرهنگ از سفر به پاکستان:

ابراز علاقه صدها هزار پاکستانی‌ برای دیدن رئیس جمهور

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی در پاکستان عملکرد قابل قبولی داشته است که نتیجه آن را می‌توان در مراسم استقبال از رئیس جمهور مشاهده کرد به طوری که ‌صدها هزار نفر از پاکستانی‌های عزیز برای دیدن رئیس جمهور ابراز علاقه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران روز دوشنبه سوم فروردین 1403 با همراهی تعدادی از وزرا از جمله محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عازم پاکستان شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: رئیس جمهور در راستای توسعه دیپلماسی همسایگی در صدر هیأتی عالی رتبه عازم کشور دوست و برادر پاکستان شد.

وی با بیان اینکه این اولین سفر رسمی رئیس جمهور ایران به پاکستان پس از هشت سال محسوب می‌شود، افزود: دولت پاکستان به مناسبت بازدید رئیس جمهور از «کراچی» در روز سه شنبه، همه ادارات و مراکز آموزشی این شهر را تعطیل کرد، که نشان از جایگاه ویژه رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران نزد دولت و ملت پاکستان دارد.

اسماعیلی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی، پاکستان اولین کشوری بود که آن را به رسمیت شناخت. ایران هم اولین کشوری بود که بعد از استقلال پاکستان این همسایه خود را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت. این موضوع مهم، به عنوان یک پیشینه و پشتیبان بزرگ برای روابط سیاسی دوستانه تهران - اسلام‌آباد است.

وزیر فرهنگ با اشاره به اشتراکات دو ملت ایران و پاکستان تصریح کرد: اصولا جدایی پاکستان از هندوستان به دلیل مسائل دینی بود، در اولویت قرار داشتن مسائل عقیدتی در دو کشور یکی از دلایل قرابت دو ملت و دو دولت ایران و پاکستان محسوب می‌شود که ما نیز ثمره این نزدیکی را در استقبال پرشور مردم از آیت الله رئیسی به عینه مشاهده کردیم.

استقبال نخبگان پاکستانی از رئیس جمهور
اسماعیلی با بیان این اینکه استقبال از آیت الله رئیسی صرفا به عامه مردم اختصاص نداشت و نخبگان پاکستانی هم از وی استقبال پرشوری به عمل آوردند که نشان دهنده پذیرفته بودن سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی از سوی مردم منطقه است، تصریح کرد: زمانی که آیت الله رئیسی وارد دانشگاهی در پاکستان شدند تعدا زیادی از اساتید به استقبال رئیس جمهوری ایران رفتند که برخی از تصاویر آن نیز منتشر شد.

وزیر فرهنگ در ادامه به تاثیر عملیات وعده صادق بر افکار عمومی مردم منطقه اشاره کرد و گفت: همان زمان که رئیس جمهور به دانشگاه رفته بودند از تعابیر ویژه‌ای برای توصیف پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونسیتی استفاده کردند که همه اینها نشان دهنده بازتاب مثبت عملیات وعده صادق در افکار عمومی است.

ملت های منطقه از استراتژی «انتقام سخت» جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند
وی با بیان اینکه رویکرد پاسخ به رژیم صهیونسیتی برای جمهور اسلامی ایران توانسته است در سطح منطقه سرمایه اجتماعی ایجاد کند و ملت های منطقه از استراتژی «انتقام سخت» جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند گفت: رشادت رزمندگان دلیر اسلام باعث سرافرازی و غرور در امت اسلامی شد؛ امروز رژیم صهیونسیتی بیش از گذشته به پایان نزدیک است و انشاالله با همت همه مسلمانان به زودی در قدس شریف نماز خواهیم خواند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اقدامات فرهنگی انجام شده در پاکستان اشاره کرد و افزود: با تدابیر اتخاذ شده بحمدالله خانه فرهنگ جمهوری اسلامی در پاکستان عملکرد قابل قبولی داشته است که نتیجه آن را می‌توان در مراسم استقبال از رئیس جمهور مشاهده کرد؛ به دلیل برخی از محدودیت های موجود که در چنین سفری طبیعی است به واسطه پویشی که راه انداخته شد، ‌صدها هزار نفر از پاکستانی‌های عزیز برای دیدن رئیس جمهور ابراز علاقه کرده‌اند که نشان دهنده عمق فرهنگی جمهوری اسلامی است.

نظر شما