شناسهٔ خبر: 66322790 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

اجرای بیش از ۱۰ طرح بزرگ قرارگاه شهید آوینی در سیستان وبلوچستان

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی سیستان وبلوچستان، مدیر کل فرهنگ وارشاداسلامی استان در آیین پایانی رویداد از مدرسه ومحله تا انجمن با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان به خصوص شهدای امنیت ، اظهار کرد: سیستان منطقه‌ای است که دین خودش را به اسلام و انقلاب از صدر اسلام تاکنون به نحو احسن ادا کرده است.

علی سرگزی ادامه داد: در صدر اسلام مردم سیستان حاضر نشدند پای به احترامی به ساحت حضرت امیر مومنان علی ، (ع) بایستند، مقابله کردند و مجازات شدند اما حاضر نشدند دست از حب اهل بیت و امیرمومنان علی (ع) بردارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: مردم سیستان نخستین کسانی بودند که در خونخواهی شهدای کربلا قیام کردند و در این امر مردم این دیار پیشرو بودند.
وی با بیان اینکه در انقلاب مردم سیستان بسیار شهید تقدیم انقلاب نظام و اسلام کرده‌اند، گفت: در چند وقت اخیر و روزهای سال نو مشاهده کردید که مردم سیستان هزینه امنیت مردم و کشور را پرداخت کردند و مردمان بزرگی هستند و به حق مقام معظم رهبری، لقب تنگه احد را به این منطقه نسبت دادند چون اگر تنگه احد خالی شود قطعاً شکست قطعی ست همچنان که شکست جنگ احد قطعی شد پس مردم سیستان جای بسیار مهمی در تاریخ ایستادند و ما باید قدر این مردم را بدانیم.
سرگزی با اشاره به شروع موفقیت آمیز طرح استعدادیابی در سال گذشته بیان کرد: امسال یکی از طرح‌هایی که ذیل قرارگاه شهید آوینی در وزارت فرهنگ و ارشاد تصویب شد طرح مذکوربود و از تمام کسانی که در به ثمر رساندن این طرح نقش داشتند تشکر می‌کنم.
وی با تاکید بر فاصله گرفتن از کارهای نمایشی، افزود: باید کارهای زیربنایی صورت گیرد و این اتفاقی که در ۲ سال اخیر در سیستان رخ داده است و ۵ سال بعد نتیجه آن را مشاهده می‌کنیم که متفکران، نخبگانی و نسل جدیدی که از این جمع در حوزه داستان، نویسندگی، نمایش و موسیقی عرضه خواهد کرد و این سرمایه گذاری انجام شده و خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای بیش از ۱۰ طرح بزرگ در ۶ ماه اول سال،تصریح کرد: کادرسازی، انسان سازی، جریان سازی و نیروسازی در حوزه‌های مختلف هنری یکی از طرح‌هایی است که ذیل قرارگاه شهید آوینی اجرا می‌شود و آمادگی و برنامه‌ریزی کردیم که این طرح استعدادیابی را امسال در منطقه بلوچستان نیز شروع کنیم و امیدواریم کل استان را تحت سیطره این طرح قرار دهیم.

نظر شما