شناسهٔ خبر: 66320167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار:

فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست بی‌هزینه است

پردیس - ایرنا - معاون اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار اعلام کرد: فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست بی هزینه است و باید با فرهنگ سازی از این محیط خود محافظت کنیم.

صاحب‌خبر -

علی روشنی روز چهارشنبه در حاشیه پاکسازی اطراف رودخانه جاجرود به خبرنگار ایرنا گفت: به مناسبت روز هفته زمین پاک به همراه همکاران، دانش آموزان، افراد محلی که در اینجا حضور دارند به وظیفه خود در پاکسازی و حفاظت از محیط زیست عمل می کنیم.

وی با اشاره به وضعیت حاشیه رودخانه جاجرود، اظهار داشت: متاسفانه حجم زیادی از پلاستیک و زباله در این محدوده هست و شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که زباله های خود را رها سازی نکنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: به همراه داشتن کیسه زباله برای شهروندان در هنگام تفریح و تفرج کار سختی نیست، خانواده ها به همراه خود کیسه برای جمع آوری زباله های خود داشته باشند.

روشنی با بیان اینکه امکان قرار دادن سطل زباله در نقاط مختلف طبیعت نیست، اضافه کرد: طبیعت ایران به حدی وسیع است که نمی توانیم در کنار هر سنگ و یا رودخانه سطل زباله قرار بدهیم و چه بسا این سطل ها نیز منبع آلودگی طبیعت باشد.

وی ادامه داد: چهره طبیعت خراب شده باید سیاست های مناسبی با استفاده از روش و متدهای علمی با کمک شرکتهای دانش بنیان تدوین کنیم نظیر؛ ساخت کیسه های پلاستیکی با ماندگاری کم در طبیعت راهکار مناسبی برای آسیب رسانی کمتر برای محیط زیست است.

معاون اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار یادآور شد: فرهنگ سازی در مدارس ابتدایی نیز راهکاری برای نهادینه شده محافظت از محیط زیست است و حضور دانش آموزان در این پویش را به فال نیک می گیریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پویش پاکسازی حاشیه رودخانه جاجرود با مشارکت شهرداری های پردیس، بومهن، اداره محیط زیست ، خانه محیط زیست با حضور دانش آموزان دختر مدرسه حضرت زهرا (س) جاجرود برگزار شد.

پارک ملی خجیر منطقه‌ای کوهستانی و تپه ماهوری با یک هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۱۰۰ متر دامنه ارتفاع در شرق استان تهران منطقه 'جاجرود' و حاشیه سد ماملو واقع است و این منطقه در سال ۱۳۶۱ با مساحتی برابر با ۹ هزار و ۹۷۱ هکتار به پارک ملی خجیر ارتقا یافت که دارای تنوع پوشش گیاهی، پستانداران، پرندگان و خزندگان است.

پوشش گیاهی این منطقه از گیاهانی همچون بنه، ارس، بادام کوهی، داغداغان، چنار، سپیدار، پده، ‌بید، زالزالک تبریزی، ‌افرا، زبان گنجشک، ‌عرعر، اقاقیا، کاج، تنگرس، ‌تمشک، گز، روناس،‌ زرشک، ‌سوفورا، شیرخشت، سیاه تلو، دغدغک و ارمک تشکیل شده است.

نظر شما