شناسهٔ خبر: 66319678 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعال سیاسی و دانشجویی: عملیات وعده صادق نمایش بخشی از توان نظامی ایران بود

یاسوج- ایرنا- مسئول سیاسی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات وعده صادق نمایش بخشی از توان نظامی ایران بود.

صاحب‌خبر -

رحمان رزم پا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص تحلیل خود از اهمیت این دفاع مشروع و تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی، اظهار کرد: این اقدام یک تنبیه بود و کارکرد تنبیه نیز تغییر رفتار فرد خاطی است و ایران می خواهد اسرائیل تغییر رفتاری در خودش ایجاد کند.

وی با بیان اینکه بامداد ۲۶ فروردین را باید نقطه عطفی در ایجاد توازن منطقه ای و تغییر معادلات سیاسی دانست ، افزود: ایران همواره به خودش متکی بوده است و مهمترین پیام این اقدام تنبیهی آن بود که آمریکا و اسرائیل شکست ناپذیر نیستند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در جنگ اسرائیل با فلسطین، به تعبیر خودشان یک هزار و ۲۰۰ نفر در طوفان الاقصی از اسرائیلی ها به هلاکت رسیدند و تناسب این است که در همین سطح تلفات انسانی و تخریب ساختمانی باشد؛ اما اکنون بالای ۳۴ هزار نفر که حدود یک سوم آنها زنان و کودکان بی پناه و بی دفاع هستند را اسرائیل از بین برده است و این رژیم اصل تناسب را رعایت نمی کند.

رزم پا ادامه داد: ایران در همین اقدام تنبیهی اخیر این مورد را مد نظر داشته است.

این دانشجوی دکترای علوم سیاسی با اشاره به اینکه این پاسخ مشروع جمهوری اسلامی به معنای عبور ایران از قدرت بازدارندگی به قدرت تهاجمی است، تاکید کرد: ایران پیش از اینکه بخواهد برایش خطری به وجود آید آن را دفع و رفع خواهد کرد.

رزم پا گفت: ایران طرفدار تهاجم در منطقه و هیچ کشوری نیست و هدف ایران همواره احترام متقابل با کشورهای منطقه و نگاه ارباب رعیتی را نمی پذیرد.

وی ابراز کرد: در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه دشمن از برخی خطوط قرمز رد شد و پا را فراتر از حد خود گذاشت؛ ایران هم که پیش تر این هشدارها را داده بود و در پاسخ به این حمله اسرائیل و تجاوز نظامی به مرکز دیپلماتیک کشورمان در یک اقدام تنبیهی بهترین و مناسب ترین راه را که همین اقدام مشروع بود در قبال گردن کشی ها و ددمنشی های این رژیم انجام داد.

رزم پا تاکید کرد: بزرگترین و با شکوه ترین عملیات تنبیهی و پهبادی تاریخ را داشتیم و اهمیت قضیه از این رو مد نظر است که اسرائیل یک قدرت هسته ای و اتمی است و ابر قدرت های مادی دیگر همچون آمریکا، فرانسه و انگلیس هم با او همراه بود.

وی اضافه کرد: البته برخی کشورها همچون اردن نیز در این مقابله و حمایت از اسرائیل نیز نقش ایفا کرد که این مهم از نظر ایران غافل نماند و هر کس بخواهد به تعبیر مسئولان و مقامات عالی رتبه نظامی کشورمان پایش را از گلیم خود فراتر نهد تنبیه سخت خواهد شد.

وی ادامه داد: با این اوصاف ایران توانست امن ترین نقطه اسرائیل را که هم یک پایگاه اطلاعاتی و هم یک پایگاه هوایی بوده و از آنجا طرح و حمله به کنسولگری ایران رقم خورده بود به اذعان خود اسرائیلی ها چندین موشک به آنجا اصابت کرد و آن پایگاه هوایی دچار جدی شد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۲ هفته دستگاه های محاسباتی اسرائیلی ها سرگشته و حیران بودند و ایران در این اقدام غافلگیرانه عمل نکرد اگر ایران غافلگیرانه اقدام می کرد تبعات ب آن بیشتر بود و همچون اسرائیل نبود که بزدلانه و دزدانه عمل کند.

رزم پا بیان کرد: دشمن در آمادگی کامل به سر می برد و با این همه آمادگی و لایه های مختلف سپر دفاعی اسرائیل و کشورهای حامی آن را دیدیم که چگونه آن هیمنه و حیثیت شکسته شد.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع، ادامه داد: کشورهای دیگر در سطح بین الملل از ایران حساب می برند و حواسشان جمع است که یک بازیگر جدی در سطح منطقه و جهان ایران است.

رزم پا تصریح کرد: ایران در حقیقت فوت کوزه گری را حفظ کرد و همه فوت و فن ها و به اصطلاح آخرین توان نظامی خود را و پیشرفت های موشکی و دفاعی خود را به نمایش نگذاشت که این یک اقدام هوشمندانه از سوی نیروهای مسلح ایران بود.

وی با اشاره به پیامدهای این موضوع، ابراز کرد: بین پیام و پیامدهای این اقدام مشروع ایران باید تفاوت قائل شد، پیامدهای آن رویای امن سرزمین اسرائیل فرو پاشید؛ مهاجر ت معکوس را در پی خواهد داشت و اسرائیل می داند که تا کجا از این پس باید دستش را باز کند و پاهایش را فراتر نگذارد و از نقش آفرینی ایران در معادلات منطقه ای و جهانی آگاهی دارد.

نظر شما