شناسهٔ خبر: 66319442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود

رییس پلیس راهور تهران گفت: محور‌های بزرگراهی به صورت شبانه روزی از طریق دوربین‌های کنترل سرعت ثابت و دوربین‌های کنترل سرعت راداری کنترل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید ابوالفضل موسوی پور در حاشیه اولین نشست مسولان پلیس راهور با مسولان حوزه معاونت حمل و نقل شهرداری تهران گفت: با وجود تلاش‌های بسیاری که در حوزه ایمنی ومهندسی ترافیک و رفع نقاط حادثه خیز انجام شد، به علت وجود نقص در دوربین‌ها نتوانستیم در بحث کاهش تصادفات موفق عمل کنیم.

سید ابوالفضل موسوی پور افزود:سال گذشته حدود ۱۶ درصد افزایش تصادفات فوتی را شاهد بودیم که ۵۹ درصد از این تصادفات در بزرگراه‌ها و درشب اتفاق افتاده بود.

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز دو موضوع را در دستور کار قرار دادیم گفت: بحث توسعه حمل و نقل عمومی مد نظر قرار داشت، چرا که با افزایش توسعه حمل و نقل عمومی شاهد روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

وی گفت: در بحث هوشمند سازی شهری نیز، افزایش سامانه‌ها و دوربین‌های کنترل سرعت ثابت و دوربین‌های کنترل سرعت پر تابلی راداری برای نظارت ۲۴ ساعته را مد نظر داریم تا محور‌های بزرگراهی را برای متخلفان نا امن کنیم.

<div id="video-display-embed-code_11040640"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4214970/11040640?width=600&height=350"></script></div>
 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نیز در حاشیه این نشست گفت: در شهر تهران روزانه بیش از ۲۵ میلیون سفر شهری انجام می‌شود که نیازمند برنامه مشخصی برای نظم بخشی ترافیک و توسعه حمل و نقل همگانی است.

شهریار افندی‎ زاده افزود:در این جلسه برنامه‌های مشترک دو حوزه مطرح شد تا با تشکیل کار گروه‌های تخصصی بتوانیم به اهداف مورد نظر که شامل ارتقاء هوشمند سازی شبکه حمل و نقل شهری در محدوه‌های طرح ترافیک و آلودگی هوا، مدیریت و نظم بخشی پارکینگ‌های حاشیه ای، توسعه شبکه حمل و نقل همگانی، بهسازی شبکه معابر و خطوط ویژه اتوبوس‌ها دست یابیم.

وی همچنین گفت:در این جلسه مقرر شد کارگروه‌ها در ۴ حوزه چالش‌ها و مشکلات را بررسی کرده و در جلساتی که ماهانه برگزار می‌شود، راهکار‌هایی ارایه دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

آقای افندی زاده در باره هوشمند سازی شبکه حمل و نقل شهری نیز گفت: بهره برداری عمده از شبکه هوشمند، شامل ثبت تصویری و نظارت بر تخلفات در حوزه حمل و نقل موثر است و شهرداری بودجه مناسبی را برای توسعه دور بین‌ها و رفع معایب دور بین‌ها اختصاص داده است تا پس از ثبت از طریق پلیس راهور پیگیری لازم انجام شود.

<div id="video-display-embed-code_11040629"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4214970/11040629?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما