شناسهٔ خبر: 66318669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر کل بحران استان خبر داد:

سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی در استان یزد

محمدمسعود زارع

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد از سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی در کنار گروه‌های جهادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

«محمد علی ملک زاده» در خصوص آخرین وضعیت بارش‌ها در استان گفت: در ۱۰ شهرستان استان یزد بارش‌ها رگباری و بهاری را شاهد بوده‌ایم که عمده بارش‌ها در ارتفاعات مرکز استان و شهرستان بهاباد رخ داده است. 

وی افزود: بارش‌ها و ورود رواناب در شش محور یزد به طبس، یزد به دربید، یزد به خضرآباد، اردکان به هامانه، بهاباد به بنستان و ببروئیه به ده جمال موجب مسدودی این محورها شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تغییر اقلیم و بارش‌های فرا نرمال را در استان یزد داشته ایم، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیزاین بارش‌ها و سیلابی شدن مسیر بالغ بر شش هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی، مسکونی و راه‌ها خسارت وارد کرد.

ملک زاده ادامه داد: در سال‌جاری نیز براساس آموزش‌ها و تدابیر لازم آمادگی دستگاه‌ها را داشته‌ایم که با هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی خسارت‌ها بسیار کمتر شده وتاکنون نیز بیشترین بارش‌ها مربوط به تفت با ۵۹ میلیمتر و رودخانه فصلی این شهرستان با دبی ۷۰ متر برثانیه حجم عبور رواناب داشت و این حجم عبور آب پدیده شگفتی است که به خوبی مدیریت شد. 

وی افزود: دوهزار سازه آبی و خاکی برای حفاظت ایمنی شهرها و بخشی برای تقویت قنوات و آبرسانی ایجاد شده است و البته در برخی محورها شاهد واژگونی خودروها بوده‌ایم که با امدادرسانی سریع، خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه نداشته ایم. 

انتهای پیام

نظر شما