شناسهٔ خبر: 66317550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد

اردبیل- ایرنا- همزمان با حضور دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در منزل یکی از مددجویان و حمایت وی و ستاد دیه، زمینه آزادسازی یک محکوم جرایم غیرعمد و مالی از زندان مرکزی استان فراهم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی روز چهارشنبه به صورت سرزده در منزل یکی از خانواده‌های کم‌برخوردار زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان اردبیل حضور یافت و ضمن دلجویی و حمایت‌ معیشتی و قضایی، زمینه بازگشت دوباره سرپرست خانوار به جمع خانواده‌اش را فراهم کرد.

این زندانی جرایم غیرعمد و مالی که از چندین ماه پیش در حال سپری کردن دوران محکومیتش بود، همزمان با حضور دادستان اردبیل و همراهان در منزلش و دستور واریز مبلغی حدود ۶۰۰ میلیون ریال از محل منابع ستاد دیه به منظور پرداخت بدهی‌اش آزاد شد.

آفاقی و همراهان همچنین در جریان دیدار با خانواده این مددجوی زندانی چند قلم لوازم منزل، بسته کمک معیشتی، هدیه نقدی (یک فقره کارت بانکی)، بسته‌های نوشت‌افزار و اقلام فرهنگی در قالب کمک‌های مومنانه اهدا کردند.

سرکشی و دیدار دادستان اردبیل با خانواده‌های زندانیان کم‌برخوردار به‌صورت هفتگی انجام می‌شود و در جریان آن با همکاری نیکوکاران نیک‌اندیش و سایر نهادهای حمایتی و دولتی در صورت نیاز نسبت به ارایه خدمات مددکاری و مشاوره‌ای یا بررسی پرونده‌های قضایی زندانیان نیز مسائلی مانند ایجاد اشتغال خانگی برای آنها اقدام می‌گردد.

سال گذشته با حمایت‌های نمایندگی ستاد مردمی دیه، کمک‌های نیکوکاران نیک‌اندیش و همکاری قضایی در مجموع ۳۴۷ محکوم جرایم غیرعمد و مالی که دوران محکومیت خود را سپری می‌کردند، آزاد شدند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند اما با این وجود حدود ۲۰۰ نفر همچنان در زندان‌های استان اردبیل به‌سر می‌برند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما