شناسهٔ خبر: 66313210 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعالان آمریکایی: ممنوعیت تیک تاک، خدمتی دیگر از کنگره آمریکا به اسرائیل است

تهران-ایرنا- «نیوزویک» در گزارشی نظرات انتقادی برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی در مورد تصویب ممنوعیت فعالیت پلتفرم «تیک‌تاک» از سوی کنگره آمریکا را منتشر کرده و نوشت: آمریکایی‌ها معتقدند کنگره این کشور قصد دارد با این قانون، صدای مخالفان اسرائیل را خاموش و راه برای انتقاد از نسل‌کشی در غزه را مسدود کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از این رسانه آمریکایی، برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در آمریکا کنگره این کشور را متهم می‌کنند که با ممنوعیت فعالیت تیک‌تاک منتقدان اسرائیل را در سراسر ایالات متحده سرکوب می‌کند.

مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی، قانونی را تصویب کرد مبنی بر این که چنانچه تیک تاک از بایت دنس (ByteDance)، شرکت مادر چینی خود، خارج نشود، از فعالیت در ایالات متحده منع شود.

نمایندگان مجلس آمریکا ادعا می‌کنند این برنامه به دلیل ارتباط بایت دنس با حزب کمونیست چین (CCP) حریم خصوصی آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند.

نیوزویک نوشت: شرکت تیک تاک و سایر منتقدان این قانون استدلال می‌کنند که این لایحه به معنای ممنوعیت این برنامه است و اجرایی شدن آن آزادی بیان در آمریکا را زیر سوال می‌برد.

گفتنی است این لایحه قرار است برای تصویب نهایی در سنا مورد بررسی قرار بگیرد. این در حالی است که مجلس سنای آمریکا دیروز (سه شنبه)، بسته کمک ۹۵ میلیارد دلاری حمایت از اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد.

در بحبوحه رای‌گیری این لایحه، برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از کنگره آمریکا انتقاد کرده و گفتند که ممنوعیت فعالیت تیک تاک در راستای تلاش آمریکا برای سرکوب مخالفان (رژیم) اسرائیل در بحبوحه جنگ آن‌ها علیه غزه است.

منتقدان حمایت جوانان آمریکایی از آرمان فلسطین و فعالیت آن‌ها در این راستا را دلیل این اقدام کنگره می‌دانند.

یکی از این منتقدان با حساب کاربری «@StopZionistHate» در ایکس نوشت: آن‌ها فقط می‌خواهند تیک تاک توسط مالکی اداره شود که برای خاموش کردن صدای انتقاد از اسرائیل بتوانند آن را مدیریت کنند.

کاربری به نام «جرالد کلنت» (Gerald Celente) نوشت: تیک تاک آخرین جایی بود که در آن اسرائیل با صداهای مخالف مواجه می‌شد، دست لابی اسرائیلی در کار است.

کاربری با حساب «@SirStevenKJ» در ایکس نوشت: مجلس، لایحه کنترل تیک تاک را تصویب کرد، چرا که به معنای واقعی کلمه اجازه انتقاد از اسرائیل و اوکراین را می‌داد.

روزنامه سیتیزن فری پرس (Citizen Free Press)‌ ویدئویی از اسکات گالووی، استاد دانشگاه نیویورک را به اشتراک گذاشت که در مورد اعتراض‌های اخیر طرفداران فلسطین در دانشگاه‌ها صحبت می‌کند و می‌گوید: من فکر می‌کنم با تصویب این قانون، ‌ همه ما و به ویژه جوانان، که تیک تاک، قاب تصویری‌ آن‌ها برای تماشای جهان است، تحت کنترل (حاکمان خود) قرار می‌گیریم. به ازای هر فیلمی که به نفع اسرائیل در تیک تاک بارگذاری می‌شود، ‌ ۵۲ ویدیوی حامی حماس یا فلسطین در آن وجود دارد.

سخنگوی تیک‌تاک در واکنش به تصویب قانون ممنوعیت تیک تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد: مایه تاسف است که مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب می‌کند که حق آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی را زیر پا گذاشته، ۷ میلیون کسب و کار آمریکایی را تخریب و پلتفرمی که سالانه ۲۴ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک می‌کند را از بین می‌برد.

نظر شما