شناسهٔ خبر: 66312026 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حملات موشکی حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی

زینب غلامی

حزب‌الله لبنان اعلام کرد حمله موشکی را به شهرک «شومیرا» در شمال اراضی اشغالی فلسطین انجام داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مقاومت لبنان امروز در بیانیه‌های جداگانه‌ای مجموعه عملیات امروز خود را اعلام کرد و در آخرین بیانیه گفت: در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و مقاومت جسور در نوار غزه و پاسخ به تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه روستاهای جنوبی و منازل غیرنظامیان به‌ویژه جنایت هولناک شهر «حانین» که منجر به شهادت و مجروح شدن چند غیرنظامی شد، مبارزان مقاومت امروز تجمع سربازان دشمن را در «حرش نطوعه» با سلاح مناسب هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان پیشتر گفته بود پایگاه الراهب را با توپخانه هدف قرار داد. همچنین اعلام کرد: مبارزان مقاومت امروز ساختمانی را در شهرک آویویم با سلاح مناسب هدف قرار دادند که سربازان دشمن صهیونیستی در آن بودند. این حمله منجر به کشته و زخمی شدن این سربازان شد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های عیتا الشعب، رامیا و جبل بلاط در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

مقاومت اسلامی لبنان پیش از این نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و مقاومت جسور در نوار غزه و پاسخ به تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه روستاهای جنوبی و منازل غیرنظامیان به‌ویژه جنایت هولناک شهر «حانین» که منجر به شهادت و مجروح شدن چند غیرنظامی شد، مبارزان مقاومت شهرک «شومیرا» را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.

به نقل از الجزیره، منابع اعلام کردند آژیرهای هشدار در کریات شمونا و شهرک‌هایی در اصبع الجلیل به دلیل نفوذ پهپاد به صدا درآمد.

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند یک موشک در داخل منزلی در شهرک «شلومی» سقوط کرد که منجر به آتش‌سوزی در این مکان شد.

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد بعد از شلیک ۲ موشک از لبنان ساختمانی در شهرک «آویویم» در الجلیل غربی آتش گرفت.

به گزارش رسانه‌های عبری پنج موشک از لبنان به سمت شهرک‌های شمال اراضی اشغالی شلیک شد.

رسانه‌های لبنانی سه‌شنبه گزارش کردند رژیم صهیونیستی جنایت جدیدی در شهرک حانین لبنان مرتکب شد و دو شهروند لبنانی در حمله این رژیم به منزلشان کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند و خانه آنها به طور کامل ویران شد.

حزب‌الله لبنان در همبستگی با نوار غزه که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در معرض حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا قرار گرفته است، پایگاه‌های صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

نظر شما