شناسهٔ خبر: 66300587 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اجراي پروژه‌هاي مسکن 9 شهر گيلان به‌صورت انبوه ساز و گروه ساخت در 206 هکتار زمين

صاحب‌خبر -
اجراي پروژه‌هاي مسکن 9 شهر گيلان به‌صورت انبوه ساز و گروه ساخت در 206 هکتار زمين
خبرگزاری آریا - مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ساخت افزون بر 35 هزار واحد مسکن ملی در استان گفت: در حال حاضر ساخت مسکن ملی در 206 هکتار زمین به‌صورت انبوه ساز و گروه ساخت در شهرهای رشت، بندر انزلی، شفت، سنگر، آستانه اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در دست اجراست.

به گزارش خبرگزاری آریا (گیلان)، محمد رضا فلاحتگر مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ساخت افزون بر 35 هزار واحد مسکن ملی در گیلان، گفت: در حال حاضر ساخت مسکن ملی در 206 هکتار زمین به‌صورت انبوه ساز و گروه ساخت در شهرهای رشت، بندر انزلی، شفت، سنگر، آستانه اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در دست اجراست که از این تعداد در 3490 واحد از روش‌های نوین و صنعتی ساز استفاده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم تأمین مسکن برای شهروندان فاقد مسکن بوده است و آمار متقاضیان برای برخورداری از مزیت‌های این طرح هم به وضوح هدف‌گذاری درست دولت سیزدهم را نشان می‌دهد، به طوری که بیش از 121 هزار و 636 متقاضی گیلانی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.
وی از واریز آورده اولیه 8596 نفر از متقاضیان خبر داد و تأکید کرد: طی دو سال گذشته 12 هزار و 821 واحد در بخش مسکن حمایتی شهری، 5294 واحد در بخش بازآفرینی شهری، 3615 واحد در بخش مسکن خودمالک و 13 هزار و 689 واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم.
فلاحتگر مجموع واحدهای در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن گیلان را 35 هزار و 419 واحد دانست و اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی برخی از این واحدها به 95 درصد رسیده و در صورت واریز به موقع آورده، پروژه زودتر به بهره برداری می‌رسد.
وی عنوان کرد: در راستای ماده 10 قانون جهش تولید مسکن، 198 هکتار زمین با کمک دستگاه‌ها شناسایی و مصوب شده؛ خریداری 50 هکتار زمین از مالکین در شهرها نیز با کمک سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار است.

نظر شما