شناسهٔ خبر: 66299593 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تدابیر پلیس فتا برای ارتقای امنیت آزمون‌‌های کنکور

رئیس پلیس فتا فراجا با اشاره به تدابیر پلیس فتا در ارتقای امنیت آزمون‌های کنکور امسال گفت: بیش از ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات آزمون سراسری شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

تدابیر پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت آزمون‌‌های کنکوربه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا فراجا به تشریح اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت آزمون‌های کنکور سراسری نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ پرداخت و اظهار کرد: با توجه به حساسیت مربوط به ایام کنکور و پیرو مجموعه اقدامات سال گذشته، از ابتدای سال جاری پلیس فتا فراجا ضمن هدایت و نظارت عملیاتی کلیه رده‌های پلیس سایبری در سراسر کشور در زمینه ارتقا امنیت آزمون‌های کنکور سراسر نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کرده است.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و رصد‌های تخصصی بالغ بر ۳۰۰ نشانگاه مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفته است که از این تعداد ۸۰ مورد موضوع تحت اقدام عملیاتی بوده و تعداد ۲۰ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی این صفحات، کانال و اکانت که مدعی فروش و واگذاری سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ با قبولی تضمینی در کنکور و آزمون و یا واگذاری ادوات تقلب افزار بوده‌اند دستگیر و به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی پرونده شان معرفی شده‌اند.

سردار مجید با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در این رابطه در حال اجرا است، افزود: برابر رصد‌های انجام شده و تحلیل روش‌های کلاهبرداری افراد مذکور، دریافت رمز ارز و مسکوکات طلا و سکه یکی از روش‌های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است.

رئیس پلیس فتا فراجا تصریح کرد: تاکنون در این زمینه حدود ۶۰ میلیارد ریال معادل رمز ارز و ۵۰ قطعه انواع سکه طلا از این افراد کلاهبردار، کشف و ضبط شده است.

سردار مجید با اشاره صریح به این موضوع که تاکنون هیچگونه نمونه سؤال از متهمان و مجرمان مرتبط با کنکور سراسری کشف نشده است، بیان کرد: یکی از شگرد‌های این افراد را واگذاری نمونه سؤالات ادوار گذشته است و این افراد در بسیاری از موارد پس از دریافت وجوهات از پاسخگویی به متقاضیان و مالباختگان امتناع کرده‌اند؛ لذا هموطنان گرامی ضمن حفظ هوشیاری به هیچ وجه فریب این افراد را نخورند. 

این مقام مسئول گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک، افراد می‌توانند بلافاصله با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام

نظر شما