شناسهٔ خبر: 66298285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی ۱۵ ماه در سمنان

سمنان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: رویکرد و برنامه‌ریزی‌ها متمرکز بر افتتاح و واگذاری ۲۲ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن تا پایان تیر ۱۴۰۴ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد حسینی طباطبایی روز سه‌شنبه در شصت و ششمین جلسه شورای مسکن استان سمنان، درباره ساماندهی بخش ناایمن مسکن مهر سمنان در قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ این شهر، افزود: از ۳۳۶ واحد قطع‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان، تاکنون ۲۵۳ واحد به راه و شهرسازی استان معرفی و ۲۳۷ واحد تخلیه شده است.

وی یادآور شد: عملیات ۲۱۴ واحد ویلایی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان با میانگین پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصد در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد ساخت ۱۱۲ واحد باقی‌مانده قطعات ۲۳ و ۲۴ با پیمانکار منعقد شده است و به‌زودی عملیات ساخت آن آغاز می‌شود، گفت: مالکان در این قطعه‌ها همکاری لازم را برای پیشبرد هدفگذاری دولت داشته باشند.

هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان

این مسوول با اشاره به رضایت دستیار ویژه و معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در بازدید هفته گذشته از طرح معوض قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان، تاکید کرد: شهرداری سمنان نسبت به صدور پروانه برای سایت ۲۳ هکتاری پیام نور سمنان شامل ۲ طرح ۹۶۸ واحدی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان، اقدام کند و آموزش و پرورش به‌جهت تامین فضای آموزشی نگرانی نداشته باشد.

طباطبایی افزود: هم‌اکنون فرایند گروه‌بندی یکهزار و ۸۰۰ نفر از متقاضیان سایت ۲۰۵ هکتاری نهضت ملی مسکن سمنان در حال انجام است و در پایان هفته جاری ضوابط تراکم سایت به معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود. از دستگاه‌های خدمات‌رسان تقاضا داریم تا در خصوص تامین خطوط آب و برق پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان، برآورد خود را به راه و شهرسازی اعلام کنند تا سهم یک‌سوم از طرف راه و شهرسازی پرداخت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با تاکید بر اینکه اولویت وزارت راه و شهرسازی اتمام طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است، اضافه کرد: هم‌اکنون برنامه وزارتخانه به‌منظور تسریع در اتمام طرح‌ها و کاهش اثر تورم بر قیمت تمام شده طرح‌های مسکونی، بر پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران در مراحل نهایی طرح، در قالب نقدی و تهاتر تاکید دارد.

همزمان با سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور به استان سمنان طی هفته گذشته ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن افتتاح شد. واحدهای افتتاح شده ۳۷۶ واحد در قالب انبوه‌ساز، ۳۹۲ واحد در بافت فرسوده، ۷۷۱ واحد خودمالک(خودساز) و ۵۱۹ واحد مسکن روستایی بود.

در سفر دولت سیزدهم قرارداد واگذاری یکهزار و ۱۵۸ قطعه زمین به متقاضیان دارای شرایط در قالب طرح جوانی جمعیت نیز اهدا شد.

نظر شما