شناسهٔ خبر: 66297615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۰ دستگاه پهپاد در عرصه‌های کشاورزی قزوین فعال است

قزوین - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از فعالیت ۴۰ دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی راه انجام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات سمپاشی و محلول پاشی مزارع و باغات استان قزوین هم اکنون با ۴۰ دستگاه پهپاد توسط اپراتورهای آموزش دیده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قزوین در حوزه استفاده از تکنولوژی های نوین مکانیزه در مزارع و باغات جزو استان‌های پیشرو کشور است، تصریح کرد: استان قزوین از سال ۱۴۰۰ با استفاده از تسهیلات و اعتبارات خطوط مختلف مکانیزاسیون اقدام به شناسایی افراد متقاضی آموزش دیده جهت جذب و خرید انواع پهپاد برای فعالیت در عرصه های کشاورزی کرده است.

وی ادامه داد: سمپاشی بر علیه انواع آفات به ویژه سن غلات، علف‌های هرز مزارع و محلول پاشی در مزارع و باغات توسط پهپاد علاوه بر دقت و سرعت عمل باعث صرفه جویی و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

راه انجام همچنین خاطرنشان کرد: سمپاشی با پهپاد به دلیل مصرف پایین سموم در کنترل آفات و علف‌های هرز به پایداری محیط زیست و کاهش اثرات زیست محیطی کمک کرده و باعث بهبود کیفیت محصولات تولیدی در مزارع و باغات می شود.

این مسوول یادآور شد: در حال حاضر قزوین یکی از استان‌های پیشرو در زمینه ارایه خدمات مکانیزه توسط پهپادها است که در بین استان‌های همجوار به عنوان یک قطب شناخته می‌شود.

نظر شما