شناسهٔ خبر: 66297051 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مقام فلسطینی: نشست گروه‌های فلسطینی در مسکو اساس پایان دادن به اختلافات داخلی است

مریم مینایی

عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین تاکید کرد که نشست گروه‌های فلسطینی در مسکو پایه و اساس پایان دادن به اختلافات داخلی را ایجاد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، خلدات حسن، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین خاطرنشان کرد نشست گروه‌های فلسطینی در مسکو پایه و اساس پایان دادن به اختلافات داخلی را ایجاد می‌کند و جبهه‌های حمایت و پشتیبان در لبنان، عراق و یمن علاوه‌ بر حمایت روسیه در محافل بین‌المللی همگی به نفع مسأله فلسطین هستند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، خلدات حسن همچنین تصریح کرد آنچه در نشست گروه‌های فلسطینی در مسکو صادر شد، نشان می‌دهد که چه چیزی به پایان یافتن اختلافات داخلی کمک می‌کند و تداوم گفت‌وگو برای دستیابی به یک موضع واحد بسیار ضروری است، زیرا تنها ذی‌نفع این اختلافات، ارتش رژیم صهیونیستی است و وحدت و یکپارچگی فلسطین یک امر بسیار ضروری است.

وی خواستار پایان دادن به اختلافات میان فلسطینیان و آغاز گفت‌وگوی ملی فراگیر برای ایجاد یک استراتژی واحد جهت مقابله با رژیم صهیونیستی شد و تاکید کرد که گفتار باید با عمل همراه باشد.

خلدات حسن تصریح کرد تجدیدنظر در مواضع تشکیلات خودگردان فلسطین به معنای پایان دادن به توافق اسلو و خروج از تمامی تعهدات با رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد مقاومت فلسطین عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و عناصر قدرتمندی وجود دارد که باید بر آنها تکیه کرد.

خلدات حسن همچنین گفت: فداکاری‌های مردم فلسطین بسیار بزرگ است و باید در سیاست به آن بها داده شود، بنابراین باید یک چارچوب مرجع رهبری فلسطینی تحت رهبری سازمان آزادی‌بخش فلسطین که تنها نماینده قانونی ملت فلسطین است، وجود داشته باشد.

این عضو جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین افزود: نبرد امروز تنها با جنبش حماس نیست، بلکه با کل مردم فلسطین است. این قدرت‌های غربی مطیع آمریکا هستند و معتقدند که می‌توانند از منافع خود محافظت کنند. این جنبش را نمی‌توان نابود کرد، زیرا آن بخشی از بافت اجتماعی فلسطین است.

وی همچنین اظهار داشت مصر و همه نهادهای عربی در صورت اتخاذ مواضع قاطع و استفاده از ذخیره نیروهای ویژه و عادی‌سازی روابط به عنوان ابزار فشار مهم در این زمینه، می‌توانند مانع تجاوزات رژیم صهیونیستی شوند. به گفته وی، آنچه امروز لازم است موضع قاطع کشورهای عربی است.

خلدات حسن در پایان گفت: راهکارهای دیپلماتیک مهم اما ناکافی است، به‌ویژه اگر مبتنی‌بر اراده ملت‌های عربی نباشد.

انتهای پیام

نظر شما