شناسهٔ خبر: 66296447 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل

پس از خروج بخش زیادی از رانندگان اتوبوس بین شهری از این شغل که مسئولان را به استخدام فوری 10 هزار راننده مسافری واداشته است، اینک خبر رسیده که رانندگان ناوگان سواری کرایه بین شهری نیز به دلیل مشکلات موجود از این حرفه خداحافظی کرده و جذب تاکسی های اینترنتی شده اند.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

پس از خروج بخش زیادی از رانندگان اتوبوس بین شهری از این شغل که مسئولان را به استخدام فوری 10 هزار راننده مسافری واداشته است، اینک خبر رسیده که رانندگان ناوگان سواری کرایه بین شهری نیز به دلیل مشکلات موجود از این حرفه خداحافظی کرده و جذب تاکسی های  اینترنتی شده اند.

به گزارش تین نیوز، شماری از رانندگان سواری کرایه بین شهری با اشاره به مشکلات فراوانی که با آن مواجه هستند در گفت و گو با خبرنگار با تاکید کردند: افزایش هزینه های جاری ارایه خدمات حمل و نقل مسافری به گونه ای شده که دیگر امکان ادامه فعالیت برای بسیاری از رانندگان فعال در این حوزه وجود ندارد.

خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:

سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟

چرا کرایه حمل و نقل بار ثابت ماند؟/ شاخص تن کیلومتر چه زمانی بروزرسانی می شود؟

فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری

به گفته آنان، از طرفی هزینه های دولتی مرتبط با رانندگی ناوگان عمومی نیز هر سال متناسب با تورم افزایش می یابد و این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که افزایش کرایه های حمل و نقل مسافر بدون توجه به تورم و با شرایط خاصی صورت می گیرد که معمولا میزان افزایش آن نیز قادر به جبران هزینه های رانندگان نیست.

آنان تاکید کردند: در کنار تمام این موارد باید به سخت گیری های پلیس راه نیز اشاره کرد که انگیزه کار رانندگان برای فعالیت در بخش مسافری ناوگان مسافری جاده ای را از بین می برد.

به گفته آنان، یکی از مواردی که بسیار بر معیشت رانندگان عمومی تاثیر منفی دارد و با وجود اقدامات متعددی که برای برطرف کردن این مشکل صورت گرفته، هنوز ادامه دارد، توقیف دفترچه های کار رانندگان عمومی بین شهری است که در بعضی اوقات راننده را تا 45 روز از ادامه کار و فعالیت باز می دارد.

رانندگان سواری کرایه بین شهری با بیان این که در کنار همه این مشکلات باید به حضور پر رنگ سواری های شخصی و تاکسی های اینترنتی در بازار کوچک حمل و نقل مسافری رانندگان پایه دوم نیز اشاره کرد، خاطرنشان کردند: رانندگان تاکسی های اینترنتی نه ملزم به اخذ کارت هوشمند ، سلامت و عدم اعتیاد هستند و نه با سختگیری های ماموران پلیس راه مواجه اند.

آنان تاکید کردند: باتوجه به این که یک راننده ناوگان عمومی سواری کرایه، خدماتی از دولت دریافت نمی کند، اغلب رانندگان با خروج از این حرفه تصمیم گرفته اند یا با تاکسی های اینترنتی همکاری کنند و یا به عنوان راننده شخصی و یاحرفه دیگری را انتخاب کنند چرا که به نظر می رسد حتی دست فروشی از این حرفه پردرآمدتر و راحت تر است.

 

نظر شما