شناسهٔ خبر: 66293894 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نمایشگاه «امروزِ دیروز» برگزار می‌شود

«امروزِ دیروز» نمایشگاه انفرادی بهنام کامرانی است که به نقاشی‌های او اختصاص دارد. این نمایشگاه روز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نمایشگاه آثار بهنام کامرانی با عنوان «امروزِ دیروز» از روز جمعه، تاریخ ۷ اردیبهشت ماه در گالری آرتیبیشن به نمایش درمی‌آید. 

«امروزِ دیروز» نام مجموعه‌ی اخیر از بهنام کامرانی با نگاه به بازنمایی و عدم بازنمایی در هنر معاصر است. او میان مدیوم عکس و نقاشی فاصله‌گذاری کرده است. آثار کامرانی در این مجموعه بر پایه‌ی عکس‌های قدیمی اما در مسیر و با نتیجه‌ای معاصر خلق شده و در کنار چیدمان و ویدئو به نمایش درمی‌آید. 

بهنام کامرانی، هنرمند و پژوهشگر نام‌آشنای هنرهای تجسمی در بخشی از بیانیه‌ی این مجموعه نوشته: «پرسش از نقاشی یا عکاسی؟ پرسش از بازنمایی، از تاریخ، از چهارچوب‌های حاشیه و حاشیه‌بندی. مجموعه‌ی ((امروزِ دیروز) ) برای من فراتر از نقاشی یا از آن خودسازی عکس‌های خانوادگی است. سنجیدن ظرفیت‌های نقاشی و تعمق در امکانات پیش کشیدن تصاویر است. بازگشت به دیدنِ دیده شده‌ه است در آلبوم‌هایی از خانواده و دیگران: قدرت پدر در اوج جوانی یا میزی چیده شده در حیاط به وقت تابستان و لباس‌ها و ژست‌ها در مکان‌ها». 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما