شناسهٔ خبر: 66280053 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مالکی: ایران و پاکستان جایگاه ممتازی در معادلات منطقه ای و بین المللی دارند

نماینده مردم زاهدان در مجلس سفر رئیس جمهور به پاکستان را دارای اهمیت ویژه در شرایط فعلی عنوان کرد و‌گفت: ایران و پاکستان دو کشوری هستند که جایگاه ممتازی در معادلات منطقه ای و بین المللی دارند. نماینده مردم زاهدان در مجلس سفر رئیس جمهور به پاکستان را دارای اهمیت ویژه در شرایط فعلی عنوان کرد و‌گفت: ایران و پاکستان دو کشوری هستند که جایگاه ممتازی در معادلات منطقه ای و بین المللی دارند.

صاحب‌خبر -

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا با اشاره‌ به سفر رئیس جمهور به پاکستان، گفت: سفر رئیس جمهور به پاکستان از جهات مختلف ‌از جمله تحولات منطقه ای حائز اهمیت است. ما با پاکستان کشور همسایه هستیم و ارتباطات عمیق تاریخی و فرهنگی داریم.  در مسائل دو جانبه همیشه روابط این دو کشور تعریف شده و در کنار هم بوده اند.

وی اظهار کرد:قطعا در سفر رئیس جمهور موضوع  مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور در دستور کار است چراکه در سفر قبلی قرار شد در مرزهای ایران و پاکستان شهرک های صنعتی و تجاری ایجاد شود که این به امنیت شرق کشور کمک می کند. 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اتفاقاتی که در چابهار و راسک و بعد در کرمان افتاد و تعدادی از عزیزان ما شهید شدند و اینکه  برخی از این اتفاقات در خود پاکستان رخ داده است ‌‌ مشخص شد که جریاناتی خارج از ایران و پاکستان این سرویس ها را هدایت می کنند قطعا این مسایل نیز در سفر رییس جمهور مورد بحث قرار می گیرد.

وی افزود: قطعا موضوعات منطقه ای چون غزه و اسرائیل نیز مطرح می شود و باید در این رابطه از ظرفیت های پاکستان هم  استفاده شود.

مالکی تاکید کرد: ایران و پاکستان دو کشوری هستند که جایگاه ممتازی در معادلات منطقه ای و بین المللی دارند. از هر جهت تقویت روابط این دو کشور بر امنیت منطقه تاثیر گذار است. با توجه به فتنه گری ها که در منطقه توسط اسرائیلی با حمایت از آمریکا صورت می گیرد باید کشورهای قدرتمند منطقه در کنار هم باشند.ایران،چین ، پاکستان، ترکیه و روسیه و همچنین بقیه کشورها باید کنار هم باشند تا بتوانند مقابل این فتنه‌ گری ها بایستند. 

وی‌ خاطر نشان کرد: با توجه به مشترکات عمیق ایران و پاکستان ضرورت دارد که این دو کشور محوریت داشته باشند حتی در کشورهای عضو اکو هم پاکستان و ایران هر دو قدمت زیاد دارند و می توانند باعث تحولات تجاری و اقتصادی در منطقه شوند.

‌انتهای پیام 

نظر شما