شناسهٔ خبر: 6627307 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت‌الله مقتدایی خواستار شد:

اعزام اساتید تفسیر حوزه به استانها تقویت شود

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور خواستار تقویت طرح اعزام اساتید تفسیر قرآن کریم به استان های مختلف کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مرتضی مقتدایی یکشنبه شب در مراسم تکریم و تجمیع گزارش سفر مفسران قرآن به استان ها در ماه مبارک رمضان که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: اعزام مفسران قرآنی حوزه علمیه به استان ها در ماه مبارک رمضان طرح بسیار خوبی بود که جای خالی آن احساس می شد.

وی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری پیرامون ترویج آموزه های قرآنی در جامعه، گفت: خوشبختانه استقبال عمومی نسبت به حفظ و قرائت قرآن کریم در جامعه زیاد است و مسابقات قرآنی رونق باشکوهی دارند اما باید نسبت به تفسیر و ترجمه قرآن کریم نیز توجه بیشتری شود.

قائم مقام جامعه مدرسین بر لزوم ترویج تفسیر قرآن بین مردم به عنوان مقدمه تدبر در آیات قرآن تاکید کرد و افزود: برنامه های قرآنی نباید فقط به حفظ و قرائت محدود شود، بلکه باید به تدبر و فهم در آیات قرآن اهتمام شود.

آیت الله مقتدایی اعزام اساتید تفسیر قرآن به استان های کشور را در راستای توجه به تدبر در آیات الهی ارزیابی کرد و گفت: این طرح ارزنده با استقبال همراه بوده و باید از این فرصت‌ها استفاده کرد.

وی با تقدیر از مجریان این طرح، از روحانیون و مبلغان دینی خواست که در بیان احکام و تفسیر قرآن کریم، پیامبر گرامی اسلام(ص) را الگوی خود قرار دهند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور معتقد است که طرح اعزام اساتید تفسیر قرآن به استان ها ممکن است با مشکلاتی همراه باشد ولی با رفع نواقص آن می توان امیدوار بود که با استقبال گسترده مردم مواجه خواهد شد.

آیت الله مقتدایی بر لزوم آسیب شناسی مشکلات جامعه توسط روحانیون تاکید کرد و یادآور شد: امروز جامعه با شبهات گسترده ای مواجه است که مبلغان و روحانیون باید به آنها پاسخ دهند.

گفتنی است که طرح اعزام اساتید تفسیر حوزه علمیه قم به استان های کشور در ماه مبارک رمضان برای نخستین بار با همکاری مجمع تفسیر حوزه علمیه قم و سازمان تبلیغات اسلامی در ۳۰ استان کشور اجرا شد.

نظر شما