شناسهٔ خبر: 66270794 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایرنا؛

تهیه کننده «مردان آهنین»: دخل و تصرفی در جوایز نداریم/ رقابت قویترین مردان با زبان روزه

تهران- ایرنا- تهیه‌کننده «مردان آهنین» گفت: جوایز برندگان را فدراسیون بدنسازی می‌دهد و ربطی به صداوسیما و برنامه‌ساز ندارد. ما دخل و تصرفی در جایزه‌ها نداریم. من رقم دقیق جایزه‌ها را نمی‌دانم. ولی شنیده‌ام جایزه نفر اول حدود ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

صاحب‌خبر -

برنامه مردان آهنین، پس از ۶ سال وقفه در ایام نوروز با اجرای علی‌رام نورایی هر شب، ساعت ۲۰، از شبکهٔ ورزش پخش شد. در این دوره، ۳۲ مرد، در قالب ۸ گروه ۴نفره، با هم مبارزه کردند.

رضا نصیری شهرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزیون ایرنا درباره جزییات ساخت این برنامه توضیح داد: مدیر شبکه ورزش دهم اسفند سال گذشته با من تماس گرفت و گفت ما می‌خواهیم مردان آهنین را با یک رویکرد جدید بسازیم. وقت بسیار کم بود. با فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و کمیته قوی ترین مردان مذاکره و لوکیشن برنامه را در جزیره کیش انتخاب کردیم و به صورت شبانه روزی مشغول ساخت دکور شدیم. تجهیزات را به کیش منتقل و ۱۷ اسفندماه تصویربرداری را شروع کردیم.

همیشه حاشیه هایی دور برنامه قوی ترین مردان ایران وجود داشت. اما این سری اصلا این حاشیه ها را ندیدیموی با اعلام این که ساخت مستندها را از روز چهاردهم اسفند شروع کرده بودیم گفت: ضبط برنامه تا شب عید ادامه داشت. همزمان برنامه تدوین شد و به آنتن رسید. فکر می‌کنم با توجه به زمان کم، خروجی خوبی داشتیم.

نصیری شهرضایی با یادآوری این که ۳۲ قهرمان در این برنامه حضور داشتند بیان کرد: این افراد از طرف کمیته قوی ترین مردان ایران به ما معرفی شدند، بسیار آدم های بااخلاق و افتاده‌ای بودند. همیشه حاشیه هایی دور برنامه قوی ترین مردان ایران وجود داشت. اما این سری اصلا این حاشیه ها را ندیدیم.

برای آنها در مستندها فضایی ایجاد کردیم که خودشان را معرفی کنند. این ورزشکاران خانواده محور هستند و اخلاق و منش پهلوانی را در رفتار خودشان دارند.

تهیه کننده «مردان آهنین»: دخل و تصرفی در جوایز نداریم/ رقابت قویترین مردان با زبان روزه برنامه «مردان آهنین»

وی افزود: ضبط برنامه ما در ماه مبارک رمضان انجام شد. این ورزشکاران روزه بودند و شب‌ها جلوی دوربین می رفتند. قبلا فقط بعد ورزشی این افراد پررنگ می‌شد. در سری جدید سعی کردیم سابقه‌ای از این ورزشکاران را نشان دهیم. این افراد از سراسر ایران در برنامه جمع شده بودند.

این تهیه کننده درباره دلیل انتخاب جزیره کیش بیان کرد: ما زمان کوتاهی داشتیم و امکان ساخت دکورهای آن‌چنانی نبود. خواستیم از زیبایی جزیره کیش استفاده کنیم. ضمن این که در ماه اسفند کل کشور بارندگی داشت؛ ولی کیش بارانی نبود.

نصیری شهرضایی در پاسخ به سوالی درباره رقم جایزه‌ برندگان گفت: جایزه‌ها را فدراسیون می دهد و ربطی به صداوسیما و برنامه ساز ندارد. ما دخل و تصرفی در جایزه ها نداریم. من رقم دقیق جایزه‌ها را نمی‌دانم. ولی شنیده‌ام جایزه نفر اول حدود ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

این تهیه کننده درباره جایگزین شدن علیرام نورایی به جای رضا جاودانی توضیح داد: این که کدام مجری بهتر اجرا می‌کند بستگی به سلیقه دارد. با توجه به زمان کمی که داشتیم شرایط برای حضور آقای جاودانی مهیا نشد. آقای علیرام نورایی خودش ورزشکار است و در زمان کم خروجی قابل قبولی داشت. ما حتی آقای فرامرز خودنگاه که بدنساز هستند را هم دعوت کردیم. ولی او کمرش را عمل کرده بود و گفت من حتی نمی توانم بنشینم.

وی با اشاره به قهرمانان پیشین برنامه بیان کرد: نسل آن آدم‌ها که سال‌ها قبل در تلویزیون با هم رقابت می‌کردند عوض شده است. ما انگار برنامه را از قسمت یک شروع کردیم. خیلی ها با نسل قدیم خاطره دارند و این نکته کار ما را سخت کرده است. تداوم برنامه در سال‌های باعث می شود دوباره این اتفاق رخ بدهد و مردم از قوی‌ترین مردان نسل جدید هم خاطره داشته باشند.

نظر شما