شناسهٔ خبر: 66267458 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ایران خودرو متقاضیان پژو پارس را نقره داغ کرد

صاحب‌خبر -

شرکت ایران خودرو با عدم تحویل پژو پارس در موعد زمستان پارسال، سعی دارد تا در سال جدید، این خودرو را با افزایش قیمت به خریداران تحویل دهد.

طبق آخرین اخبار خودرو، حدود ۱۰۰ هزار نفر متقاضی خرید پژو پارس در سال گذشته بودند. با ورود به نیمه دوم سال ۱۴۰۲ که موعد تحویل خودرو بود، سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که پژو پارس فاقد استانداردهای ۸۵ گانه بوده و اجازه تولید ندارد. این بیانیه جنجالی در ادامه منجر به اعتراض متقاضیان و تجمع‌های بسیاری از مشتریان مقابل نهادهای ذی‌ربط از جمله وزارت صمت شد. بر همین اساس هم به‌دلیل درخواست‌های متعدد، سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد که تولید این خودرو تا پایان سال ۱۴۰۲ تداوم خواهد داشت. رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این رابطه تاکید کرد که به‌صورت مشروط و تا مشخص شدن نتایج مرکز آزمون بین‌المللی استاندارد تولید این خودرو در فروردین سال ۱۴۰۳ صورت خواهد پذیرفت. در ادامه نیز اعلام شد افرادی که ثبت نام کرده‌اند با اولویت، خودرو به آنها تحویل شود. اما حالا ایران خودرو سیاست جدیدی برای عرضه این خودرو پرطرفدار در پیش گرفته است.

تحویل پژو پارس با قیمت جدید به خریداران

پژو پارس پژو پارس

اواخر فروردین ماه سال جاری بود که سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد قرار بر این بوده تا تولید خودرو پژو پارس به‌دلیل این‌که استانداردها را رعایت نکرده بود، متوقف شود؛ اما با رفع مشکلاتی که اعلام کردند و با دستور رئیس جمهور، این خودرو به تولید ادامه می‌دهد. پس از این‌که مشخص شد تولید پژو پارس در سال جاری تداوم خواهد داشت، ۲۹ فروردین ماه شرکت ایران خودرو قیمت جدید پژو پارس را اعلام کرد که مشخص شد بدون اضافه کردن هیچ آپشن و ویژگی متمایزی، بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان قیمت این خودرو افزایش یافته است. در ادامه نیز این خودروساز اقدام به ارسال فراخوان به مشتریان کرد که نشان می‌داد مشتری باید خودرو را با قیمت جدید خریداری نماید.

بر این اساس قیمت جدید خودرو پژو پارس با موتور XU7P ویژه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شد. این در حالی است که قیمت اسفند ماه ۱۴۰۲ این محصول ۲۹۴ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان بود و حالا با دریافت مجوز، ۱۵۱ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۳۰۰ تومان گران‌تر شده است.

خلف وعده ایران خودرو در قبال مشتری

موضوع ثبت تقاضا و عدم ارسال فراخوان و نقض تعهد به مشتری در تحویل پژو پارس موعد زمستان ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که شرکت ایران خودرو تعمدا تحویل پژو پارس را به بهار ۱۴۰۳ موکول کرد تا بتواند با مجوز، قیمت را افزایش دهد. این در حالی است که وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی در اظهارات اخیر خود تاکید کرده بودند که خودروسازان حق هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای موعد تحویل سال ۱۴۰۲ ندارند.

لازم به ذکر است که در خصوص خودرو دنا پلاس در تابستان سال گذشته نیز شرکت ایران خودرو قیمت دنا پلاس را از ۳۲۰ میلیون به ۴۲۰ میلیون تومان افزایش داد و با ورود شورای رقابت و سازمان تعزیرات حکومتی، قیمت به حالت قبل برگشت و ۸۰ میلیون تومان به خریداران دنا برگردانده شد. حالا نیز متقاضیان پژو پارس موتور XU7P ویژه سامانه یکپارچه با اولویت زمستان ۱۴۰۲، نه‌تنها بیش از ۶ ماه با تأخیر این خودرو را تحویل می‌گیرند، بلکه بیش از ۱۵۰ میلیون تومان هم نسبت به سال گذشته گران‌تر آن را می خرند. این موضوع نشان‌دهنده عدم نظارت روی عملکرد خودروسازان داخلی است که علاوه بر بی‌توجهی به تعهدات و افزایش قیمت، هیچ افزایش کیفیتی را در محصولات آنها شاهد نیستیم.

همچنین بخوانید:
اگر متقاضی خرید پژو پارس در سال جدید هستید، این مطلب را بخوانید استانداردهای خودرویی کشور ۱۲۰ گانه شد

نظر شما