شناسهٔ خبر: 66262816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار کرستان:

ویژه برنامه‌های روز دختر با شکوه برگزار شود

سنندج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: ویژه برنامه‌های گرامیداشت روز دختر و میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) باشکوه هرچه بیشتر برگزار شود و دستگاه‌های مختلف مشارکت لازم را در این زمینه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی رمضانی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی مراسم روز دختر در سنندج اظهار کرد: برنامه‌های روز دختر باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر گرامیداشت این روز، استفاده فرهنگی و اجتماعی برای مخاطبان نیز داشته باشد لذا دستگاه های مختلف فرهنگی و انقلاب باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

وی افزود: در این راستا دستگاه‌های مختلف کمیته‌بندی‌هایی را برای برگزاری برنامه‌ های این ایام تشکیل دهند و تلاش شود مراسم ها و برنامه‌های گرامیداشت این روز بُرد ملی و فراملی پیدا کند و بتوانیم کردستان را در سطح ملی و بین المللی مطرح کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: استان کردستان به جهت مبانی فرهنگی و اعتقادی برنامه ها و رویدادهای خوبی از جمله "میهمانی امت احمد" در ماه ربیع و مراسم هزار دف در چند روز اخیر را برگزار کرده است و بی شک این ظرفیت را دارد که مراسم باشکوهی را نیز برای گرامیداشت روز دختر برگزار کند.

وی با تاکید بر برنامه ریزی برای اجتماع مادر و دختری در استان، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم عظیم و باشکوهی انجام شود و این مهم نیازمند همت جمعی همه مسئولان و مدیران است، ضمن اینکه انتظار می رود در حاشیه این مراسم ها برنامه های جنبی از جمله برگزاری مسابقه کتابخوانی، نمایشگاه تولیدات دخترانه برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در راستای تجلیل از دختران و زنان کُرد ایران زمین، باید برنامه ریزی لازم برای برگزاری جشن عظیمی با حضور پرشور دختران در مکانی بزرگ همانند استادیوم ۲۲گولان سنندج باشیم.

حجت الاسلام برومند رازیانی افزود: در این جشن باید مفاهیم و مباحثی که تقویت‌کننده هویت ایرانی اسلامی دختر کرد است به مخاطب اعلام شود و نمایی از واقعیت دختران کرد ایرانی اسلامی به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تاکید کرد: برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم با تبلیغات محیطی، فضاسازی رسانه‌ای و بهره گیری از همه ظرفیت‌ها زمینه حضور مردم در این رویداد فراهم شود.

فرماندار سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: ایام دهه کرامت و روز دختر فرصت مناسبی است که بابرگزاری برنامه‌هایی، الگوی دختر مسلمان ایرانی را به همگان ارائه دهیم.

حسن عسکری افزود: در برنامه‌ریزی‌های این ایام،تنوع برنامه‌ای برای سلایق مختلف وجود داشته باشد و آموزش و پرورش کارگروه‌های تخصصی در مدارس ایجاد کند و تجمع‌های دخترانه و مانور قدرت دخترانه انجام شود.

در ادامه این آیین نمایندگان ادارات مختلف به بیان برنامه‌ها و نقطه‌نظرات خود در رابطه با مراسم روز دختر و دهه کرامت پرداختند.

نظر شما