شناسهٔ خبر: 66253177 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چرا عملیات انتقامی ایران تاریخ‌ساز است؟

«عبدالمجید شدید»، عضو شورای انقلابی جنبش فتح، یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای غیرنظامی عملیات انتقامی ایران علیه رژیم صهیونیستی را درک این پیام روشن و بازدارنده از سوی اسراییل و متحدانش دانست که دیگر هر تحرک و تصمیمی از سوی تل‌آویو با پاسخ حتمی و قطعی محور مقاومت مواجه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا؛ به نقل از نورنیوز: صدای وارد شدن‌سیلی ایران به گوش صهیونیست‌ها دنیا را تکان داد. حمله موشکی و پهپادی کشورمان در نیمه‌شب ۲۵ فروردین به اراضی اشغالی که در پاسخ به یورش هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق بود، پیامی رسا به اشغالگران، متحدان و پشتیبانانش مخابره کرد که «صبر استراتژیک» تهران دربرابر تل‌آویو به پایان‌رسیده و دوره‌ای جدید در معادلات راهبردی در سطح منطقه آغاز شده است . بر این اساس تحلیلگران بین‌المللی معتقدند عملیات «وعده صادق» نقطه‌عطفی در تحولات خاورمیانه و غرب آسیا و همچنین محور مقاومت محسوب می‌شود که معادلات و پیش‌بینی‌ها را تغییر داد.

رژیم صهیونیستی فقط زبان زور را می‌فهمد

«عبدالمجید شدید»، عضو شورای انقلابی جنبش فتح  انتفاضه در فلسطین اشغالی در گفتگو با «نورنیوز»، با تأیید این دیدگاه در تحلیل عملیات موشکی ایران گفت: ما در جنبش فتح انتفاضه معتقدیم واکنش تهران به حمله دشمن صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق که در آن تعدادی از مستشاران رسمی نظامی ایران به شهادت رسیدند، پاسخی درخور و متناسب بود. عملیات «وعده صادق» ضرورت داشت؛ زیرا رژیم نامشروع صهیونیستی از بدو شکل‌گیری‌اش تا کنون، فقط زبان زور را می‌فهمد.

وی با اشاره به توفیق‌های نظامی و غیرنظامی عملیات «وعده صادق» گفت: پاسخ ایران به حملات رژیم صهیونیستی در زمان و مکان مناسب بود. این پاسخ به‌مثابه سیلی محکمی به دشمن صهیونیستی تلقی شد که صدایش در جهان پیچید. این سیلی در امتداد سیلی‌های دیگری است که صهیونیست‌ها از ۷ اکتبر سال گذشته تا کنون از محور مقاومت دریافت کرده اند. عملیات‌های پی‌درپی، افسانه دروغین و پوشالی «شکست‌ناپذیری» نیروی نظامی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها و متحدان‌شان را درهم کوبید و آنها را به ارتشی شکست‌خورده زیر پای محور مقاومت بدل کرده است.

در کنار ایران هستیم

این فرمانده مقاومت در کرانه باختری که در «الخلیل» با خبرنگار ما سخن می گفت، افزود: امروز می‌توان گفت دوران اثرگذاری عربده‌کشی‌ها و زورگویی دشمن صهیونیستی که در دهه‌های گذشته علیه ملت‌های اسلامی و عربی به‌طور کلی و علیه ملت فلسطین به‌طور خاص صورت می‌گرفت، به پایان رسیده‌ و به تاریخ پیوسته است؛ چراکه صهیونیست‌ها از این به بعد باید قبل از هر کار و تصمیمی، پاسخ محور مقاومت به تحرکات کوچک و بزرگ‌شان را لحاظ کنند و در نظر بگیرند. از این منظر پیام ایران در عملیات «وعده صادق» منحصر به دشمن صهیونیستی نبود، بلکه سیگنالی روشن و واضح به همه آنهایی بود که از صهیونیست‌ها حمایت کرده یا در کنار این رژیم موقت و نامشروع هستند.

مسئول شورای انقلابی جنبش فتح انتفاضه در کرانه باختری در پایان گفت: ما در جنبش فتح انتفاضه از حق مسلم ایران در پاسخ به تجاوز دشمن صهیونیستی دفاع کرده و همانند گذشته در کنار ایران هستیم. ما از همه نیروهای آزاده در دنیای عرب، جهان اسلام و همه کشورها می‌خواهیم که قاطعانه در کنار ایران و در کنار مقاومت فلسطینی که این روزها برای صیانت از حق خود در سرزمین‌شان جانفشانی می کنند، بایستند.

انتهای پیام

نظر شما