شناسهٔ خبر: 66252200 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

آغاز هفته سلامت سال ۱۴۰۳ با پیام رادیویی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، در برنامه زنده رادیویی سلام یاشایش آغاز برنامه های هفته سلامت سال جاری را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا ارومیه، صبح شنبه اول اردیبهشت سال ۱۴۰۳ ، دکتر ولی زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در ارتباط تلفنی با برنامه سلام یاشایش آغاز و اجرای برنامه های هفته سلامت سال جاری را اعلام کرد.
وی گفت: در کل جهان از حدود ۸۰سال قبل سازمان جهانی بهداشت از سال ۱۹۴۸ هفت آوریل مصادف با ۱۹ فروردین هفته سلامت در کشورهای مختلف جهان اعلام می شود که در کشور ایران نیز از سال ۱۳۸۲ هفته سلامت در ایران تشکیل شده است که در سال ۱۴۰۳ یک تا ۷ اردیبهشت مصادف با هفته سلامت است.

دکتر ولی زاد ضمن بیان عناوین ایام هفته سلامت گفت: آغاز برنامه ها با قرائت پیام مشترک رئیس دانشگاه و مدیر کل آموزش پرورش انجام می گیرد که اهمیت شروع هفته سلامت از آموزش و پرورش را نشان می دهد .

دکتر ولی زاد خاطر نشان کرد: تجدید میثاق با آرمانهای والای شهدا، سخنرانی در نمازهای جمعه با محوریت سلامت، ایستگاههای سیار سلامت، کلینیک سیار دندانپزشکی در مصلی ها و سطح شهرها، برنامه سلامت خانواده و میثاق نامه سلامت و آموزش، برنامه زمین پاک و اردوهای جهادی وخدمات بهداشتی درمانی و دندانپزشکی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، روز بین المللی دانشگاه، برنامه پیاده روی سازمانهای مردم نهاد و سایر برنامه ها که از طریق رسانه ملی و فضای مجازی اطلاع رسانی خواهد شد از جمله برنامه های هفته سلامت امسال می باشد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر شعار هفته سلامت سال ۱۴۰۳ با عنوان محوریت سلامت خانواده با مشارکت مردم تصریح کرد: در صورت عدم مشارکت مردم و سازمانهای مردم نهاد توسعه پایدار در تمام عرصه ها از جمله عرصه سلامت میسر نخواهد شد.

نظر شما