شناسهٔ خبر: 66249380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آستارا:

هفته زمین پاک برای جلوگیری از به خطر افتادن محیط زیست است

آستارا - ایرنا - رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آستارا گفت: هفته زمین پاک در راستای پایان بخشیدن به آلودگی پلاستیکی، حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض و تشویق جنبش های محیط زیستی است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا سلامی ریک عصر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: به مناسبت هفته زمین پاک برنامه‌های متنوعی در راستای فرهنگ سازی هرچه بیشتر در بین آحاد مردم به ویژه کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است. ️

وی افزود: روز جهانی زمین پاک را که هر ساله در ایران در دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، باید یک جنبش محیط‌ زیستی تلقی کرد تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی بدیل آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند، آگاه شوند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ادامه داد: البته مردم دیگر نقاط جهان این روز را هر ساله در ۲۲ آوریل گرامی می دارند این روز، روزی برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین است در حقیقت یکی از دلایل نامگذاری چنین روزی در پاسخ به بحران محیط زیست صورت گرفت و نتایج بسیار خوبی در پی داشت.

سلامی تصریح کرد: اغلب برنامه‌های هفته زمین پاک با هدف ارتقای سطح فرهنگ عمومی و آشنایی مردم با مبانی حفاظت از محیط زیست و آموزش آنها برای داشتن محیطی عاری از زباله و آلودگی برگزار می‌شود. ️

وی بیان کرد: در آغاز اولین روز هفته زمین پاک در سطح مدارس زنگ زمین پاک به صدا در خواهد آمد و همچنین به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوع مدیریت پسماند، کارشناسان متخصص به مدارس و کارخانه‌های صنعتی حوزه شهرستان اعزام خواهند شد. ️

سلامی تاکید کرد: همچنین پویش پاکسازی مناطق طبیعی و گردشگری شهرستان و همه روستاهای بخش مرکزی و لوندویل با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی و جوامع محلی انجام خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آستارا گفت: در طول هفته زمین پاک در خانه‌های محیط‌زیست شهرستان کارگاه آموزشی عکاسی در طبیعت، مسابقات عکاسی در طبیعت و مسابقه نقاشی با موضوع زمین پاک در آستارا برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: انسان در چند دهه گذشته توسعه های زیادی در کره زمین انجام داده که نتیجه آن آلودگی و تخریب سرزمین بوده است، استفاده بی رویه از سوخت های فسیلی، برداشت بی رویه از منابع آب های سطحی و زیرزمینی، نابودی زیستگاه ها و رویشگاه های جانوری و گیاهی و انقراض گونه ها، آلودگی منابع آب و خاک و هوا و غیره از مشکلات امروز کره زمین است.

سلامی اعلام کرد: از اواخر سده بیستم با توجه به مشکلات عدیده محیط زیستی پیش آمده عزم جهانی برای کاهش آلودگی ها و حفظ محیط زیست در مردم دنیا به وجود آمد اما به دلیل افزایش دخالت ها در محیط زیست و تغییرات گاه غیرقابل مهار و برگشت، مشکلات محیط زیستی به طور روز افزونی ادامه دارد.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

نظر شما