شناسهٔ خبر: 66248652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای دو هزار میلیارد تومان طرح راهداری در استان بوشهر

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: در یک سال اخیر طرح‌های راهداری به ارزش دو هزار میلیارد تومان در استان بوشهر اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

اجرای دو هزار میلیارد تومان طرح راهداری در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمدهادی رستمیان در بازدید از طرح‌های راهداری استان بوشهر با بیان این‌که توسعه طرح‌های راه‌سازی استان از اولویت‌های بخش عمرانی است، حجم اعتباری ۹۹ قرارداد راهداری استان بوشهر در سال قبل را معادل دو هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان سرمایه گذاری در طرح‌ها نسبت به سال پیش‌از آن بیش از دو برابر افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز از تکمیل ۱۷۵ کیلومتر طرح بهسازی راه‌های روستایی استان خبر داد و گفت: عزم جدی دولت سیزدهم محرومیت‌زدایی در روستاهاست و در این راستا شبکه راه‌سازی استان توسعه یافته است.

عبدالکریم اخترشناس با بیان این‌که ۹۸ درصد راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر تکمیل شده است، افزود: میانگین برخورداری از راه مناسب روستایی بالای ۲۰ خانوار در کشور ۸۱ درصد و در استان بوشهر ۹۸ درصد است.

وی نیز با بیان این‌که سال قبل طرح‌های مهمی در حوزه راه‌سازی روستا‌های بالای ۵۰ خانوار استان اجرا و تکمیل شده است، اضافه کرد: اکنون همه این روستا‌ها راه مناسب دارند بنابراین امسال تکمیل راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در اولویت قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر طرح‌های راهسازی در ۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان درحال اجراست که با تکمیل آن‌ها همه روستا‌های استان از راه مناسب بهره‌مند می‌شوند.

اخترشناس از اجرای ۳۸ طرح راهداری با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در استان بوشهر خبر داد و اظهار کرد: اعتبارات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در دولت سیزدهم رشد قابل توجهی یافته است به‌گونه‌ای که معاملات متوسط و بزرگ که در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۶۷ میلیارد تومان بود، سال قبل افزایش بیش از دو برابری یافت.

نظر شما