شناسهٔ خبر: 66245937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شرکت‌های دانش‌بنیان پیشنهاددهنده فضاهای تفریحی ویژه بانوان باشند

اکرم مقدسی

شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش‌های خلاق و فناور می‌توانند پیشنهاددهنده فضاهای تفریحی و پرنشاط ویژه بانوان و دختران در پارک‌های بانوان باشند.

صاحب‌خبر -

فاطمه سلیمی -رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد- امروز یکم اردیبهشت‌ماه، در نشست اکوسیستم نوآوری شهری و رونمایی از محصولات نوآورانه شهرداری مشهد که در سالن شهدای شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری موضوع خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای دارد و در بودجه امسال شهرداری نیز بخش‌های ویژه‌ای برای خلاقیت و نوآوری در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در خدمات شهری اتفاقاتی در شهر رخ می‌دهد و تجهیزاتی وجود دارد که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این زمینه‌ها ورود کنند. ما در بستن این نوع قراردادها با شرکت‌های دانش‌بنیان مسئله داریم. اگر شهرداری و شرکت‌های دانش‌بنیان این گره را برطرف کنند، جهش اتفاق می‌افتد. ما در شورای شهر از این نوع نگاه شهرداری حمایت می‌کنیم.

سلیمی افزود: ما در کمیسیون برنامه و بودجه به صورت ویژه به این نگاه تاکید می‌کنیم. شورای شهر برای شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه معافیت‌های کاربری‌های مسکونی مصوبه دارد. افرادی که در کشور ماندند اهمیت دارند، علم و دانش باید در این مملکت بماند اما شهرداری باید این مسیر را باز کند. اگر شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش‌های خلاق و فناور طرح‌ها و ایده‌هایی را پیشنهاد دهند که شورا بتواند حمایت کند، کمک می‌کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش‌های خلاق و فناور می‌توانند افراد فعالی را متناسب با کمیسیون‌های شورا معرفی کنند تا ابلاغ مشاور برای آن‌ها رد کنیم تا در کنار ما در کمیسیون‌ها بنشینند و مسایل شهر را مشاهده کنند که بدانند فناوری آن‌ها کدام مسئله را حل می‌کند.

وی با بیان اینکه وقتی می‌خواهیم در مشهد در حوزه بانوان و خانواده طراحی داشته باشیم، داده، طرح و ایده نداریم، عنوان کرد: خدمات شهری در حال طراحی پارک‌های بانوان است اما به اینکه چه بخش‌هایی داشته باشد و مشاور چه چیزی را ببیند، توجه نشده است؛ شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش‌های خلاق و فناور می‌توانند پیشنهاددهنده فضاهای تفریحی و پرنشاط ویژه بانوان و دختران باشد.

انتهای پیام

نظر شما