شناسهٔ خبر: 66239627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۰ طرح بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی در حال ساخت است

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی گفت: ۷۰ طرح بهداشتی و درمانی استان با ۱۰۰ هزار متر مربع در حال ساخت است.

صاحب‌خبر -

دکتر جواد شاهین فر روز شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه هفته سلامت خراسان شمالی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد؛ ۲۰ طرح عمرانی شامل خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت همزمان با هفته سلامت بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: حدود نیمی از طرح های بهداشتی و درمانی در حال ساخت خراسان شمالی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شاهین فر تصریح کرد: مهمترین این طرح ها بیمارستان ۶۴ تخت خوابی شهرستان مرزی رازوجرگلان و توسعه بیمارستان پورسینا آشخانه در شهرستان سملقان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی گفت: فاز نخست بیمارستان رازوجرگلان تکمیل شده و مجوز طرح ۹۶ تخت خوابی بیمارستان آشخانه نیز به زودی اخذ می شود.

وی با تاکید بر نوسازی و مرمت خانه های بهداشت روستایی خراسان شمالی، گفت: ۵۴ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت استان سال گذشته مرمت و بازسازی شد.

شاهین فر ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برای اجرای ۲۰۰ هزار متر مربع طرح بهداشتی با قرارگاه سپاه امام حسن مجتبی(ع) قرارداد امضا کرد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه هفته سلامت خراسان شمالی در قالب ۳۰ غرفه از یک اردیبهشت ماه به مدت سه روز آخرین دستاوردهای حوزه سلامت خراسان شمالی را به نمایش عموم می گذارد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون هفت هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نظر شما