شناسهٔ خبر: 66234964 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام وزیر ورزش و جوانان به‌مناسبت روز شهدای ورزشکار

تهران- ایرنا- کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان به‌مناسبت فرارسیدن اول اردیبهشت‌ماه، روز شهدای ورزشکار پیامی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، در پیام کیومرث هاشمی آمده است:

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۱ و نام‌گذاری اول اردیبهشت ماه، سالروز تولد شهید ابراهیم هادی در تقویم رسمی کشور به عنوان روز شهدای ورزشکار، یک اقدام مهم و نشانه‌ای بارز از پهلوانی قهرمانانی است که مدالشان پلاکشان شد.

آنها دلاورانی بودند که دوران طلایی ورزش و تحصیل را برای دستیابی به مدال و مدارج علمی نادیده گرفتند و دفاع از کیان مملکت را در اولویت برنامه‌های خود قرار دادند تا سندی ماندگار برای همراهی خالصانه و پهلوانانه‌ جامعه‌ ورزش ایران اسلامی در دوران طلایی دفاع مقدس، به ثبت برسد.

پهلوانی قهرمانان ایران در دوران بعد از جنگ تحمیلی در دفاع از حرم آل‌الله و حریم کشور نیز تداوم یافت تا ورزشکاران با اهدای جان به عنوان باارزش‌ترین سرمایه‌ی وجودی و یکی از بارزترین مصادیق مرام پهلوانی به خیل بزرگ‌ترین سخاوتمندان جامعه‌ی بشری بپیوندند. آنان «از جان گذشتن» را برای تحقق اهداف مقدس، عینیت و حقیقت بخشیدند.

اول اردیبهشت‌ماه را با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی بیش از پنج‌هزار شهید ورزشکار گرامی‌ می‌دارم و به روح پرفتوحشان که غیرتمندانه از این خاک دفاع کردند، درود می‌فرستم و مراتب خضوع خود را در برابر پدران عزیز و مادران گرامی شهدا که چنین مفاخری را تربیت و پرورش دادند، اعلام می‌دارم.

نظر شما