شناسهٔ خبر: 6622784 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ تيمداري بانک سرمايه با کارخانه و ستاره هاي واليبال در ليگ برتر

بالارفتن هزينه تيم داري در ليگ برتر واليبال موجب شد تا در سال هاي گذشته باشگاه هاي بسياري از مسابقات کناره گيري کنند.

صاحب‌خبر -

سعيده فتحي
بالارفتن هزينه تيم داري در ليگ برتر واليبال موجب شد تا در سال هاي گذشته باشگاه هاي بسياري از مسابقات کناره گيري کنند. بسياري از باشگاه ها که با هدف قهرماني هزينه هاي سرسام آوري در اين ورزش کردند بعد از مدت کوتاهي عطاي تيم داري را در واليبال به لقاي آن بخشيدند. باشگاهي نظير داماش گيلان، پرسپوليس، پتروشيمي بندر امام، گيتي پسند اصفهان، پيشگامان کوير يزد، باريج اسانس کاشان و شفق اردکان... در سال هاي گذشته از حضور در ليگ برتر واليبال انصراف دادند.

ميزان اولين تيمي که امسال کنار کشيد
امسال هم اين روند ادامه داشت به طوريکه تا به اينجا سه تيم خوب اعلام کناره گيري کرده اند. تيم ميزان خراسان سال گذشته براي حضور در ليگ برتر واليبال ستاره هاي زيادي را جذب کرد و با در اختيار گرفتن 6 بازيکن ملي پوش به عنوان يکي از اصلي ترين گزينه هاي قهرماني مطرح بود اما او در نيمه نهايي تمام بازي هايش را واگذار کرد و به عنوان چهارمي رسيد تا بلافاصله مسئولين اين تيم از حضور در فصل بعدي مسابقات اعلام انصراف کنند چون توقعات از اين تيم بالا بود.

داورزني به دنبال بازگرداندن نوين کشاورز
پس از ميزان خبر رسيد نوين کشاورز هم از حضور در ليگ کناره گيري خواهد کرد. اين تيم که توقعي چنداني از آن نبود توانست نتايج خوبي را کسب کند و به پلي آف ليگ صعود کرده و عنوان ششمي را به دست آورد. نويني ها تا همين چندي پيش هم قصد حضور در مسابقات را داشتند و حتي با 3 بازيکن خود به نام هاي محمدرضا موذن، سعيد شيرودي و ولي عليپور قرارداد بستند اما يکباره اعلام کناره گيري کردند. البته شنيده مي شود که داورزني با مسئولان اين تيم در حال رايزني است تا شايد بتواند آنها را راضي به تيمداري کند.

متين يکسال کنار مي کشد تا نفس تازه کند!
پس از اين دو تيم حالا شنيده مي شود که متين ورامين هم قصد کناره گيري دارد. تيم پر ستاره متين ورامين که ماه گذشته مطالبات بازيکنانش را در قالب چک هايي مدت دار پرداخت کرد و به جمع معدود تيم هايي تبديل شد که با بازيکنانش تسويه کرده است حالا مي خواهد از تيم داري در واليبال کناره گيري کند. آنها در اولين حضورشان با مصطفي کارخانه نايب قهرمان ليگ شدند و در سال بعدي اش توانستند با هدايت بانيولي قهرمان ليگ شوند اما پس از آن ديگر تيمداري متين مثل سال هاي گذشته با شور و اشتياق نبود. اين تيم با اما و اگرهاي زيادي سال 93 در ليگ حاضر شد و ستاره هايي مثل امير غفور، آرش کشاورزي، حسن شيرکوند، مهدي بازارگرد، حسام بخششي و بسياري ديگر را در اختيار گرفت. اما متين ورامين با اين نفرات هم نتوانست به جمع 4 تيم برتر ليگ صعود کند. حالا اين تيم براي ليگ 94 تصميم به کناره گيري گرفته است .
عليرضا فداکار مديرعامل تيم متين ورامين درباره انحلال اين تيم مي گويد: نامه اي از سوي باشگاه متين به فدراسيون واليبال ارسال شده است که تيم متين در اين فصل از رقابت هاي ليگ برتر تيمداري نخواهد کرد. هيات مديره متين به علت مشکلات مالي تصميم گرفته که يکسال در عرصه سوپر ليگ باشگاه هاي کشور تيمداري نکند.
او در باره اينکه چرا فقط يکسال کناره گيري خواهند کرد، مي گويد: طي سال هاي گذشته اين اتفاق براي برخي تيم هاي ديگر نيز افتاده است. شاهد بوده ايم باشگاه هاي کاله مازندارن و باريچ اسانس کاشان نيز براي گرفتن نفس تازه اي، از عرصه اول واليبال کشور به صورت موقت انصراف داده اند.
سال گذشته اين بحث مطرح شد که متين در شهر ديگري تيمداري خواهد کرد، فداکار در اين باره هم مي گويد: تا اين لحظه که بنده با شما صحبت مي کنم، تيم متين قصد تيمداري در شهر ديگري را ندارد. بايد به مالک باشگاه متين ورامين حق داد که با توجه به مشکلات مالي و هزينه هاي بالاي تيمداري در سوپر ليگ باشگاه هاي کشور به صورت موقت از حضور در سطح اول واليبال انصراف بدهد.

شيرکوند:ورامين با قدرت براي قهرماني مي آيد
اما احسن شيرکوند بازيکن باتجربه وراميني ها که نقش بسياري در شکل گيري تيم متين ورامين داشت درباره انحلال اين تيم مي گويد: اينکه متين مي خواهد کناره گيري کند نظر مسئولان آن است اما ما اجازه نمي دهيم که امتياز ورامين سوخت شود براي همين هم با اسپانسر جديدي وارد مذاکره شده ايم و طي صحبتي هم که با داورزني و دکتر نقوي داشتيم با قاطعيت دوباره در ليگ واليبال حاضر خواهيم شد. ما به دنبال اين هستيم که تيمي شايسته را روانه مسابقات کنيم چراکه مردم ورامين لايق بهترين ها هستند و از آنجائيکه به واليبال هم علاقمند هستند ما نمي توانيم شاهد اين باشيم که در ورامين تيم واليبالي نداشته باشيم. شيرکوند درباره جلسه با داورزني هم مي گويد: جلسه خوبي با مسئولان فدراسيون داشتيم آنها هم نگاه مثبتي دارند و از حضور دوباره ورامين استقبال کردند. انشااله با کمک فدراسيون و سازمان ليگ تيم قوي خواهيم بست تا همه روي تيم ما براي قهرماني حساب باز کنند.

مشهدي ها هم به دنبال اسپانسر جديد
از آنطرف هم اگرچه ميزان منحل شده است اما شنيده مي شود که مشهدي ها هم همانند وراميني ها به دنبال اسپانسر جديدي هستند تا در رقابت ها حضور يابند.
چندي پيش خبر‌هايي منتشر شد مبني بر اينکه موسسه ثامن، نماينده مشهد در ليگ سال آينده واليبال خواهد بود، اما اين خبر هم تکذيب شد.اين طور که شنيده مي شود مسئولان استان با چند گزينه ديگر وارد مذاکره شده‌اند و تا پايان هفته نتيجه نهايي اعلام خواهد شد.

ستاره هاي واليبال در تيم جديد کارخانه
اما مصطفي کارخانه هم قرار است با يک تيم جديد راهي رقابت هاي ليگ برتر شود. بانک سرمايه اسپانسر جديدي است که امسال مي خواهد با يک تيم قوي راهي رقابت هاي ليگ برتر شود. طبق صحبت هايي که با بازيکنان داشتيم مشخص است که اين تيم هدفي جز قهرماني ندارد؛ به همين دليل مي خواهد با بازيکناني همچون محمد موسوي، شهرام محمودي، عادل غلامي، مهدي مهدوي، مصطفي شريفات و فرهاد ظريف وارد رقابت ها شود.

کارخانه: حضور بانک سرمايه را بايد به فال نيک گرفت
مصطفي کارخانه سرمربي اين تيم مي گويد: بانک سرمايه که از بخش هاي خصوصي است و مي خواهد صد در صد در رقابت هاي واليبال حضور داشته باشد. طبع داغ واليبال بانک سرمايه را هم ترغيب به تيمداري کرده است که بايد آن را به فال نيک گرفت.
کارخانه ترجيح مي دهد درباره اين موضوع که با کدام بازيکنان قرارداد بسته اند فعلا صحبتي نکند. او البته اسامي که ما مطرح کرديم را هم نکرد اما گفت: اجازه دهيد که من بعدا درباره بازيکنان صحبت کنم؛ چراکه با مديران بانک سرمايه همه چيز را نهايي خواهيم کرد و پس از آن در مورد بازيکنان صحبت خواهم کرد.

تبريزي ها بازيکن خارجي هم گرفتند
تيم واليبال شهرداري تبريز نيز در پست هاي پاسور، پشت خط زن و قدرتي زن سه بازيکن جذب کرد. علي مباشري دريافت کننده سابق تيم ملي، امين علوي پشت خط زن فصل گذشته ميزان خراسان و محمد طاهر وادي پاسور سوم تيم ملي قرارداد بسته است. تبريزي ها نه تنها با بازيکنان داخلي به توافق رسيده اند بلکه بازيکنان خارجي خود را نيز انتخاب کرده اند. والنتين براتويف و اسوتوسلاو گوتسف دو بازيکن بلغارستاني هستند که در ليگ فصل آينده براي تبريزي ها به ميدان خواهند رفت.

بناکار: به دنبال نتايج فصل گذشته هستيم
عادل بناکار سرمربي تيم واليبال شهرداري تبريز گفت: بعد از جذب دو بازيکن بلغارستاني و سه بازيکن ديگر با اکبر ولايي بازيکن جوان و ملي پوش سال گذشته نيز به توافق رسيده ايم و سال بعد در تيم ما خواهد بود. بازيکنان خوبي را جذب کرده ايم و در فرصتي هم که داريم در حال مذاکره با برخي از بازيکنان ديگر نيز هستيم تا تيم خوبي را امسال راهي ليگ کنيم و بتوانيم نتايج فصل گذشته را تکرار کنيم.

جدايي مصطفي وند و مذاکره با صنوبر و مرندي
او همچنين گفت: ما با همه بازيکنان سال گذشته صحبت کرده بوديم ولي به دليل کم بودن بودجه شرايط تمديد قرارداد با برخي از اين بازيکنان وجود ندارد . سعيد مصطفي وند به‌احتمال فراوان از تيم جدا خواهد شد که همه مشکلات او در مورد مسائل مالي است . در مورد صنوبر و مرندي هم در حال صحبت هستيم که اگر در مورد مسائل مالي به توافق برسيم خواهند ماند ولي اگر اين مسائل حل نشود از تيم جدا خواهند شد. با توجه به بودجه محدودي که داريم تلاش مي‌کنيم بازيکنان خوبي را جذب کنيم تا مثل سال گذشته نتايج خوبي را کسب کنيم و بتوانيم دل همه واليبال دوستان تبريزي را شاد کنيم. به‌زودي تمرينات را شروع مي کنيم چون يکي از دلايلي موفقيت تيم ما در سال گذشته شروع زودهنگام تمرينات بود که امسال هم در نظر داريم تمرينات را زودتر از ساير تيم ها شروع کنيم.

اميدوار به ليگي پررونق
به هر حال اميدواريم که ليگ برتر واليبال باز هم پر رونق باشد بدون شک حضور باشگاه ها به ويژه بخش خصوصي در ليگ برتر واليبال نقش بسزايي در توسعه اين ورزش و موفقيت هاي واليبال ايفا مي کند. اين باشگاه ها هستند که عملا دستمزد بازيکنان تيم ملي را مي دهند و در طول سال آن ها را آماده نگه مي دارند و تحويل تيم ملي مي دهند، از همين رو هرچه ليگ برتر بهتر باشد تيم ملي هم از آن سود خواهد برد.
 

نظر شما