شناسهٔ خبر: 66225056 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آبرسانی به ۵ هزار روستا در کشور

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از آبرسانی به ۵ هزار روستای کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

ذولفقار مهدی زاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بابل با بیان اینکه وزارت نیرو برای اجرای طرح‌های فاضلاب طرح‌های آبرسانی روستایی نگاه ویژه‌ای دارد، گفت: آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی به عنوان یکی از برنامه‌های وزارت نیرو در دستور کار قرار گرفته بود که که پارسال ۵۰۰۰ روستا‌ها وارد مدار بهره‌برداری شدند.

او افزود: مقرر شده امسال هم ۵۰۰۰ روستای دیگر در کشور با حمایت‌های دولت وارد مدار بهره‌برداری شود.

مهدی زاده گفت: اجرای یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز به عنوان طرح‌های اولویت دار تصفیه فاضلاب به عنوان برنامه به مجلس شورای اسلامی اعلام شده است.

او با بیان اینکه این طرح‌ها به صورت مستمر و هفتگی در وزارتخانه رصد و کنترل می‌شود، افزود: تعدادی از این طرح‌ها مانند تصفیه خانه فاضلاب شهر‌های چالوس و نوشهر در استان مازندران اجرا می‌شوند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تصفیه خانه نوشهرو چالوس تا شهریور ماه امسال وارد مدار بهره برداری می‌شود و شبانه روز ۱۲ هزار متر مکعب فاضلاب را تصفیه خواهد کرد.

مهدی زاده افزود: درمحله شهید کاظم بیگی تصفیه خانه فاضلاب بابل و طرح‌های متنوعی تعریف و قرار شد اقدامات لازم برای تامین اعتبار اجرای این طرح‌ها انجام شود.

نظر شما