شناسهٔ خبر: 66224432 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بورس تهران در هفته اخیر؛

افت 33 درصدی معاملات بورس با اعمال محدودیت نوسان قیمت+ نمودار

اقتصادنیوز: روند تغییرات میانگین ارزش معاملات خرد سهام در هفته اخیر ریزشی بود. ناظران علت اصلی آن را اعمال محدودیت یک درصدی نوسان قیمت سهام می‌دانند.

صاحب‌خبر -
به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در این هفته با افت نسبی ارزش معاملات خرد سهام مواجه بود و میانگین ارزش معاملات خرد 33 درصد کاهش یافت. 
در اولین روز معاملات هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم 5 هزار و 766میلیارد تومان افزایش یافت و روز یکشنبه با اعمال محدودیت نوسان قیمت، ارزش معاملات خرد سهام هزار و 889 میلیارد تومان شد.

 ارزش معاملات در روز دوشنبه به 2 هزار و 654 میلیارد تومان افزایش یافت. روز سه‌شنبه ارزش معاملات خرد به 3 هزار و 816 میلیارد تومان رسید. در روز چهارشنبه نیز ارزش معاملات خرد سهام با افت 31 درصدی به رقم 2 هزار و 621 میلیارد تومان کاهش یافت.

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 3 هزار و 349 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 4 هزار و 981 میلیاردی هفته پیشین، افت 33 درصدی داشته است.

رکوردداران ارزش و حجم معاملات

در اولین روز هفته، نماد فزر بیشترین ارزش معاملات را داشت و نمادهای خودرو، وبملت، شپنا و ثفارس در رتبه‌های بعدی بودند. 

نماد ذوب نیز بیشترین حجم معاملات را داشت و نمادهای وبملت، شستا، خودرو و وتجارت در رده‌های بعدی قرار داشتند. 

روز یکشنبه نمادهای فزر، وبملت، وغدیر، فملی و نوری بیشترین ارزش معاملات را داشتند. نمادهای وبملت، ذوب، وتجارت، شگستر و فملی نیز بیشترین حجم معاملات را داشتند. 

روز دوشنبه نیز بیشترین ارزش معاملات به نمادهای ذوب، فملی، ثفارس، فاذر و فن افزار تعلق داشت. در جدول حجم معاملات نمادهای ذوب، شستا، فاذر، وبصادر و وبملت بودند.  

روز سه‌شنبه بیشترین ارزش معاملات به نماد وبملت تعلق داشت و فولاد، خودرو، فملی و شپنا در رتبه‌های بعدی بودند. بیشترین حجم معاملات نیز به ذوب اختصاص داشت و وبملت، شستا، خودرو و فولاد در پی آن بودند. 

در آخرین روز معاملاتی هفته، نمادهای کگل، وبملت، خودرو، خگستر و آریا بیشترین ارزش و نمادهای کگل، ذوب، وبملت، شستا و خودرو بیشترین حجم معاملات را داشتند. 

 

نظر شما